آشپزی

طرز تهیه شیرینی گردویی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی گردویی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک گردویی

کیک گردو یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت نرم و لطیفی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گردویی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای پای گردو
پودر گردو 1 فنجان
گردو 50 گرم
سفیده تخم مرغ 1 فنجان
قند 1 و ¼ فنجان
خرده کیک ½ فنجان
سرکه 1 قاشق غذاخوری
جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گردویی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک گردویی خوشمزه در ابتدا پودر گردو را در ظرف مناسبی بریزید سپس خرده های کیک را به همراه شیر به ظرف اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس مواد را در کاسه مخلوط کرده و 2 بار خرد کنید تا یک مخلوط شل به دست آید. حالا خمیر بیسکویت را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی مدام هم بزنید.

سطح سوم

در ابتدا مخلوط شل شده و پس از هم زدن مداوم حالت ارتجاعی پیدا می کند. وقتی مخلوط شروع به بخار شدن کرد، فورا قابلمه را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که مایع داخل قابلمه به جوش نمی آید، کافی است آن را گرم کنید.

مرحله چهارم

وقتی قابلمه را از روی حرارت برداشتیم بلافاصله سرکه، جوش شیرین و وانیل را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. حالا بگذارید خمیر کوکی در دمای اتاق بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

سپس فر را با دمای 180 درجه می گذاریم تا کاملا گرم شود. وقتی خمیر کوکی کاملا به دمای محیط رسید، آن را داخل قیف لوله ای با سر لوله ساده بریزید و روی قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله ششم

حالا خمیر بیسکویت را با فاصله از هم داخل تابه می ریزیم و روی آنها مقداری گردوی آسیاب شده می ریزیم. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت وقتی روی شیرینی ها ترک خورد، قالب را از فر خارج کنید و بدون اینکه به کلوچه ها دست بزنید اجازه دهید کاملا خنک شوند. در آخر شیرینی را با چای تازه دم می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا