آشپزی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی یاقوتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک یاقوتی

شیرینی یاقوتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و جشن می باشد که برای پذیرایی مجالس خاص بسیار مناسب است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کیک یاقوتی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک یاقوتی
مخلوطی از روغن و روغن سفت 125 گرم
آرد قنادی 150 گرم
شکر پودر شده 65 گرم
آرد برنج 50 گرم
نشاسته ذرت 30 گرم
زرده 1 قطعه
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه کیک یاقوتی

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی یاقوتی خوشمزه در ابتدای کار کره را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در آشپزخانه می گذاریم تا کره با دمای محیط سازگار شود و کاملاً نرم شود. سپس روغن سفت و روغن نرم را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا پودر قند را داخل کاسه الک کرده و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره سبک و کرم رنگ شود. سپس وانیل، پودر زنجبیل و زرده تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

سطح سوم

بین کار کاسه را چند بار جابه جا می کنیم تا مواد یکدست با هم مخلوط شوند. سپس مقداری زعفران پخته شده را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا زعفران پخش شود و پایه خمیر یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد، آرد برنج و نشاسته ذرت را 3 بار الک کرده و به صورت کنترل شده به ظرف اضافه کنید، سپس با نوک انگشتان ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. سپس خمیر را در کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید. در این فاصله فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. پس از استراحت خمیر، آن را بین دو کیسه فریزر قرار دهید.

مرحله ششم

حالا خمیر را با وردنه به قطر نیم سانت باز می کنیم سپس کاتر مناسب انتخاب می کنیم ابتدا آن را به آرد آغشته می کنیم و سپس خمیر را فرم می دهیم. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کیک ها را داخل آن می چینیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها بدون دست زدن به آن ها کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

وقتی کیک ها خنک شدند آنها را از کاغذ کره جدا کرده و در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر روی کیک ها را با مقداری پودر پسته تزئین کرده و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا