آشپزی

طرز تهیه عدسی بلغور +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه عدس بلغور

عدس بلغور یک غذای لذیذ و اصیل ایرانی است که ریشه آن به شهرهای مرکزی ایران برمی گردد، این غذای لذیذ به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه و تهیه می شود و غذایی خاص و مقوی مخصوص کودکان است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه عدس بلغور برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
عدس 1 فنجان
پیاز بزرگ 1 قطعه
بلغور گندم 3.4 فنجان
کارا کوروت 1.5 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر پیاز و پودر کاری هر کدام 1 قاشق چایخوری
فلفل نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری
آب سرد 3 تا 4 فنجان
روغن برای سرخ کردن 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه عدس بلغور

مرحله اول

ابتدا پیاز را رنده کنید و سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا روشن و طلایی شود سپس زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت دهید. .

نکته: پیاز را درشت رنده کنید یا با چاقو خیلی ریز خرد کنید تا در حین پخت کاملا له شود و زیر دندان نرود.

مرحله دوم

وقتی رنگ زردچوبه شد به سلیقه شما مقداری فلفل سیاه و پودر پیاز و پودر کاری و فلفل قرمز اضافه کنید و تفت دهید این غذا به دلیل فلفل قرمز معمولا کمی تند است و از زردچوبه رنگ می گیرد. پودر کاری می گیرد.

سطح سوم

اگر غذای تند دوست ندارید مقدار فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه و پودر کاری را کم کنید و در عوض کمی رب گوجه فرنگی به عدس اضافه کنید تا رنگ پاستا روشن شود، اما اگر دستور غذا را تغییر ندهید. طعم و عطر غذا باقی خواهد ماند. این یک نبرد است.

مرحله چهارم

سپس عدس را که چند ساعت در آب خیس کرده اید اضافه کنید تا پف کند و زودتر بپزد، سپس بلغور گندم خشک را به قابلمه اضافه کنید و سپس 3 پیمانه پر آب سرد داخل قابلمه بریزید و نمک اضافه کنید. هم بزنید

مرحله پنجم

سپس درب قابلمه را به صورت نیمه بسته روی آن گذاشته و نیم ساعت زمان می گذاریم تا عدس ها کمی پخته شوند و پس از گذشت مدت زمان درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم همه مواد با هم به مدت 2 ساعت بپزند و عدس و بلغور گندم را خوب بجوشانید.

مرحله ششم

سپس درب قابلمه را بردارید و قارغروت را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا قارغروت حل شود و بعد دوباره نیم ساعت دیگر درب قابلمه را ببندید تا غذا خوب جا بیفتد و به قوام مناسب برسد سپس قابلمه را از قابلمه خارج کنید. . گرما بگیر

نکته: مقدار قره قروت بستگی به ذائقه خودتان دارد.

مرحله هفتم

سپس عدس بلغور را در بشقاب مناسبی گذاشته و با چند برگ نعناع، ​​شوید و ریحان تازه تزیین کنید و با نان تازه و خمیر مایه، سبزیجات، زیتون و دارچین به عنوان یک غذای ساده و مقوی یا یک پیش غذای خوشمزه میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا