آشپزی

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

خورش فسنجان با گوشت قلقلی یکی از روش های تهیه این خورش خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت فسنجان با گوشت قلقلی در ادامه مطلب و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
گردو آسیاب شده 300 گرم
رب انار 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
قند اگر بخواهید
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه خورش قلقلی خوشمزه فسنجان ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه در ظرف مناسبی بریزید. سپس پیاز را رنده می کنیم و آب اضافی آن را کاملا می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز رنده شده را به کاسه اضافه می کنیم سپس مواد را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس روی کاسه را کاملا سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

سطح سوم

در همین حین گردوهای آسیاب شده را با کمی روغن در ظرف مناسبی بریزید سپس گردوها را تفت دهید تا تغییر رنگ دهند. بعد از اینکه رنگ گردو یک درجه تیره شد، 2 لیوان آب سرد اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله گردوی آسیاب شده را روی حرارت ملایم می گذاریم بپزد و روغن را خوب اضافه می کنیم. سپس پوره گوجه فرنگی را جداگانه با کمی روغن تفت دهید، سپس به همراه رب انار به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم سپس گوشت چرخ کرده را به اندازه یک گردو برش می دهیم. سپس ظرف مناسبی روی اجاق گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، کلکال ها را در تابه بریزید و خوب سرخ کنید. بعد از اینکه تمام قسمت های کاکائو به طور یکنواخت سرخ شد، کم کم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه دهید خورش 30 دقیقه دیگر با حرارت ملایم بپزد تا جا بیفتد. بعد از 15 دقیقه خورش را میل کنید و در صورت نیاز نمک و فلفل و ادویه دلخواه را اضافه کنید.

مرحله هشتم

در آخر می گذاریم کوفته ها کاملا بپزند و آب خورش کم شود. بعد از جا افتادن کامل خورش آن را در ظرف مورد نظر قرار دهید و روی آن را با دانه های انیسون تزئین کنید و با برنج سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا