آشپزی

طرز تهیه فطیر اراک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه فطیر اراک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خمیر اراک

نان خمیر مایه اراک یکی از انواع نان های خوشمزه و سنتی است که معمولا به عنوان سوغاتی از شهر اراک در نظر گرفته می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خمیر اراک برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر مایه اراک
ارد 2.5 فنجان
قند ½ فنجان
شیر ولرم ½ فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
یک تخم مرغ ½ تخم مرغ
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده تخم مرغ 1 قطعه
شیر انگور 1 قاشق غذاخوری
کنجد یا سیاه دانه کافی

طرز تهیه خمیر اراک

مرحله اول

من آماده می کنم آرد اراک خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و مایه مایه فوری در ظرف نسبتاً بزرگی می ریزیم سپس با چنگال کمی هم می زنیم تا از سفت شدن مایه مطمئن شویم.

مرحله دوم

حالا کره مایع را به همراه تخم مرغ ها به کاسه اضافه کنید. سپس آرد را به همراه نمک، زردچوبه، پودر زنجبیل و پودر هل در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و سپس کم کم به ظرف اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

سطح سوم

وقتی خمیر نرم و یکدستی به دست آمد که به دست نچسبد، آرد را قطع می کنیم. سپس خمیر را در یک کاسه عمیق چرب شده قرار دهید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این مدت دوباره خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی گرفته شود سپس به گلوله های 45 گرمی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از آن سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس هر گلوله خمیر را به قطر نیم سانتی متر از کف سینی پهن می کنیم و به دلخواه طرح می زنیم. حالا دوباره روی خمیر را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

مرحله ششم

حالا فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. بعد از دومین قسمت باقیمانده خمیر روی آن ها را با مخلوط زرده و شیره انگور می پوشانیم و روی آن ها کنجد می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و خمیر را به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید خمیر خنک شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا