آشپزی

طرز تهیه فطیر مغزدار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه فطیر مغزدار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خمیر مایه آجیل

خمیر مایه آجیل یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که بافتی نرم و لطیف دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر مایه آجیل برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مخمر گردو
یک تخم مرغ 1 عدد تخم مرغ + 1 عدد سفیده
ماست شیرین 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع 5 قاشق غذاخوری
زردچوبه نوک یک قاشق چای خوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق غذاخوری
آب ولرم ½ فنجان
ارد 3 لیوان
مواد میانی
ارد 1 فنجان
قند ½ فنجان
روغن جامد 1.5 قاشق غذاخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
زردچوبه نوک یک قاشق چای خوری
پودر هل کافی
زعفران آب پز کافی
گل سرخ کافی
پودر زنجبیل کافی
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 1 قطعه
ماست یا شیر 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
کنجد یا سیاه دانه کافی

طرز تهیه خمیر مایه آجیل

مرحله اول

برای تهیه آرد آجیل خوشمزه ابتدا مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور آرد را در ظرف مناسبی الک کرده سپس روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت 20 دقیقه خوب تفت می دهیم.

مرحله دوم

بعد از این مدت که بوی خامی آرد بدون تغییر رنگ از بین رفت، دوباره داخل تابه الک می کنیم، سپس کره جامد و روغن مایع را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا داخل روغن بیفتد.

سطح سوم

سپس شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا شکر کاملا آب شود، سپس پودر هل را به همراه گلاب، پودر زعفران، زردچوبه و پودر زنجبیل به تابه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا حلوا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ظرف را از روی حرارت بردارید سپس اجازه دهید حلوا کاملا خنک شود. سپس به تهیه خمیر بی مایه می رویم و تخم مرغ را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ را با چنگال خوب بزنید تا بافت آن خالی شود، سپس ماست شیرین را به همراه کره مایع، آب ولرم، زردچوبه، مایه خمیر، نمک، شکر و زعفران جاری را داخل کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

مرحله ششم

سپس آرد را 3 بار الک کرده و کم کم به ظرف اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. حالا خمیر را در ظرف روغنی ریخته و کمی روغن بزنید.

مرحله هفتم

حالا روی کاسه را سلفون بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این مدت دوباره خمیر را ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود.

مرحله هشتم

حالا فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در مرحله بعد رشته های هم اندازه از خمیر جدا می کنیم و داخل آن ها مقداری حلوا می ریزیم و دوباره رشته می کنیم و با دست کمی پهن می کنیم.

مرحله نهم

سپس چانه ها را به همین ترتیب آماده می کنیم سپس روی آن ها را با مخلوط زرده و ماست و شیر تازه می پوشانیم و کنجد می پاشیم. حالا با انتهای وردنه خمیر را فرم می دهیم.

مرحله دهم

حالا خمیر را در قالبی که با روغن چرب کرده ایم می گذاریم سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم. در آخر اجازه دهید تا پتی ها به مدت 25 دقیقه در فر بمانند تا کاملا آماده شوند و روی آن طلایی شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا