آشپزی

طرز تهیه قرابیه سیب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس سیب

قرابیه سیب یکی از شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه ترکیه است که با مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه سیب در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم سیب است
زرده 1 قطعه
وانیل ½ قاشق چایخوری
ماست 2 قاشق غذاخوری
کره یا مارگارین 250 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
ارد 3 تا 3 و نیم فنجان
مواد میانی
یک سیب متوسط 2 عدد
قند 2 و نیم قاشق غذاخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس سیب

مرحله اول

برای تهیه کارابیا سیب خوشمزه کره یا مارگارین را 30 دقیقه قبل از کار از یخچال خارج می کنیم سپس در آشپزخانه می گذاریم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط سازگار شود و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله مواد میانی را آماده می کنیم. برای این کار ابتدا سیب را می شوییم سپس آن را کاملا جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده رنده می کنیم و در قابلمه مناسبی می گذاریم.

سطح سوم

حالا شکر را به سیب ها اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس می گذاریم سیب بجوشد و آب اضافی آن کاملا تبخیر شود. سپس قابلمه را از روی اجاق گاز برمی داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر هل را به همراه پودر دارچین به سیب رنده شده اضافه می کنیم سپس هم می زنیم و می گذاریم کاملا خنک شود. سپس خمیر کارابیا را آماده می کنیم و زرده را از سفیده برای این منظور جدا می کنیم.

مرحله پنجم

حالا زرده را با کره یا مارگارین و وانیل در ظرف مناسبی بریزید. سپس پودر قند را در صافی بریزید، سپس مخلوط زرده را الک کنید و با همزن برقی بزنید تا سفید و کرم رنگ شود.

مرحله ششم

در این مرحله ماست را به مخلوط زرده اضافه می کنیم و دوباره با همزن برقی پر سرعت هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس آرد را به صورت کنترل شده به مخلوط زرده اضافه می کنیم و با نوک انگشت مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا وقتی خمیر نرمی در ظرف جمع شد که به دست نچسبد، آرد اضافه نمی کنیم. سپس روی خمیر را با سلفون می پوشانیم سپس به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر کرابیا را گرفته و گرد می کنیم.

مرحله نهم

حالا وسط کارابین را فشار می دهیم تا گود شود سپس مقداری از مخلوط سیب را داخل خمیر می ریزیم و خمیر را جمع کرده و گرد می کنیم تا مخلوط سیب در خمیر پنهان شود سپس کارابین ها را روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و بعد از آن کارابیا به مدت 15 دقیقه پخته می شود. سپس وقتی اطراف کارابی طلایی شد قالب را از فر خارج می کنیم سپس می گذاریم کارابی کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

در آخر پودر قند را در صافی بریزید و برای تزئین روی کارابی ها له کنید. سپس خرچنگ سیب را در ظرف مورد نظر خود می چینیم و با چای زعفران تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا