آشپزی

طرز تهیه قرابیه عسل و دارچین +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کارابیا با عسل و دارچین

کرابیه با عسل و دارچین یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کرابیه با عسل و دارچین به این لینک مراجعه کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم عسل و دارچین است
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 150 گرم
روغن مایع 180 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
عسل 3 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
آرد سفید 500 گرم
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 1 قطعه
پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کارابیا با عسل و دارچین

مرحله اول

برای تهیه کارابیا خوشمزه با عسل و دارچین در ابتدای کار فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی با سرعت بالا به مدت 7 تا 8 دقیقه هم بزنید تا غلیظ و کشدار شود سپس کره مایع را به همراه عسل و پودر دارچین به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را در الک ریخته و 3 بار الک کنید سپس کم کم به ظرف اضافه کنید و ورز دهید. وقتی خمیر نرم و یکدستی به دست می آید که به دست نمی چسبد آرد اضافه نمی کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به اندازه یک گردوی بزرگ جدا می کنیم و در دست به شکل بیضی در می آوریم سپس روی سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای فرم گرفته را با فاصله از هم در سینی می چینیم.

مرحله پنجم

سپس با چنگال روی خمیر خط می کشیم و با مخلوط زرده و پودر کاکائو پخش می کنیم. حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کارابی ها به مدت 20-25 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله ششم

بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها بدون دست زدن به آن ها کاملا خنک شوند. وقتی کارابی ها خنک شدند، آن ها را از کاغذ روغنی بردارید و روی چای سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا