آشپزی

طرز تهیه قلیه ترش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خاویار ترش

خاویار ترش یکی از غذاهای لذیذ و محلی کشورمان است که خاستگاه آن به استان لرستان تعلق دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ساخت خاویار ترشی با ما همراه باشید سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
پیاز 1 قطعه
سیب زمینیها 3 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری
رب انار 2 قاشق غذاخوری
تمر هندی 100 گرم
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی
ادویه کاری و پودر دارچین کافی

طرز تهیه خاویار ترش

مرحله اول

برای تهیه خاویار ترش خوشمزه در ابتدای کار پیاز را ریز خرد می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا پیازها را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شوند سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، نمک، ادویه کاری و پودر دارچین را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود و کاملا سرخ شوند.

سطح سوم

در این مرحله گوشت را به مکعب های مساوی برش می دهیم و به قابلمه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله چهارم

وقتی رب گوجه فرنگی سرخ شد به اندازه کافی آب اضافه کنید سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت به مدت ۲ ساعت بپزد. بعد از این مدت تمر هندی را با کمی آب مخلوط کرده و صاف می کنیم.

مرحله پنجم

حالا عصاره تمر هندی را به همراه رب انار به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. در مرحله بعد پوست 1 عدد سیب زمینی را جدا کرده و بشویید و به مکعب های متوسط ​​برش بزنید و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه دهید خورش بجوشد تا جا بیفتد و کاملا غلیظ شود. حالا پوست سیب زمینی های باقی مانده را می گیریم و بعد از شستن ریز خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا طلایی شوند. سپس سیب زمینی ها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله هشتم

وقتی خورش کاملا غلیظ شد و جا افتاد، قابلمه را از روی اجاق برداشته و کاسه ترش را در ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس سیب زمینی سرخ شده را روی خورش می ریزیم و با کیت سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا