آشپزی

طرز تهیه قلیه تن ماهی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خاویار ماهی تن

فیله ماهی تن یکی از غذاهای خوشمزه و بی نظیر جنوبی است که طرز پخت و تهیه آن بسیار ساده و سریع است، این غذای خوشمزه در سراسر ایران به روش های مختلفی تهیه می شود. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه خاویار ماهی تن برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کنسرو تن عدد
پیازچه 350 گرم
زغال اخته 50 گرم
پیاز عدد
برند هندی نیمه بسته
کره کافی
ارد قاشق چایخوری
سیر 3 قرص
نمک، فلفل، فلفل قرمز کافی
زردچوبه، پودر کاری کافی

طرز تهیه خاویار ماهی تن

مرحله اول

من آماده می کنم خاویار ماهی تن میلسی ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس پیاز را در روغن تفت دهید تا رنگ آن روشن و طلایی شود.

مرحله دوم

حالا زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز خوش رنگ شود، سپس نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر کاری را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود.

سطح سوم

سپس سیر ریز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید.حالا سبزی هایی که شسته اید و کنار گذاشته اید تا آب اضافی آنها گرفته شود، ریز خرد کنید.

نکته: بهترین سبزیجات برای قلیه ماهی شنبلیله و گشنیز است، اما اگر مقداری نعناع به آن اضافه کنید خوشمزه تر می شود.

مرحله چهارم

سپس سبزی خرد شده را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید، هرچه سبزیجات بیشتر سرخ شوند رنگ تیره و طعم بهتری دارند.

نکته: هرچه سبزیجات را بیشتر سرخ کنید، رنگ خاویار تیره تر می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نیمی از بسته تمبر هندی را در ظرفی قرار دهید و مقداری آب گرم داخل آن بریزید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود سپس چند دقیقه بگذارید بماند.

مرحله ششم

حالا پرس هندی را از صافی رد کنید تا محلول کاملا صاف و یکدست شود سپس یک قاشق آرد را به پرس هندی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط کمی غلیظ شود.

مرحله هفتم

سپس مهر هندی را به مواد داخل تابه اضافه کنید، دو پیمانه آب بریزید و درب آن را ببندید و به مدت 30 تا 45 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزند.

مرحله هشتم

در همین حین ماهی تن را به مدت 20 دقیقه در قابلمه آب جوش قرار دهید تا بجوشد سپس ماهی تن را از قابلمه خارج کرده و روغن اضافی آن را بردارید.

مرحله نهم

حالا ماهی تن را به مواد اضافه کنید و تکه های درشت را به قطعات کوچک برش بزنید و مخلوط کنید و بگذارید یک ربع بپزد تا کل مواد طعم ماهی تن را بگیرد. در نهایت ماهی تن خاویار را در بشقاب مناسبی بریزید و با برنج سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا