آشپزی

طرز تهیه قلیه ماهی ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قلیه ماهی ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قلیه ماهی ساده

قلیه ماهی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصل آن به استان های جنوبی کشورمان تعلق دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه ماهی ساده برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ماهی فیله شده 4 قطعه بزرگ
پیاز 1 قطعه
سیر 3 قرص
زغال اخته 1 قاشق غذاخوری ch
گشنیز 200 گرم
تمر هندی ½ بسته
آرد گندم ½ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
فلفل چیلی (اختیاری) چقدر
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه قلیه ماهی ساده

مرحله اول

من آماده می کنم قلیه خوشمزه است ابتدا شنبلیله و گشنیز را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها کاملا گرفته شود. سپس سبزی ها را مانند سبزی سبز به قطعات کوچک خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی اجاق گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس سبزی خرد شده را به تابه اضافه کنید و به آرامی حدود 10 دقیقه تفت دهید تا رنگ سبزی ها تغییر کند و قهوه ای شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اگر شنبلیله را زیاد سرخ کنیم تلخ می شود. در مرحله بعد، 2 قاشق غذاخوری کره را با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه در یک کاسه کوچک بریزید، سپس آن را روی گوشت ماهی ماساژ دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله ماهی را کنار می گذاریم تا طعم ادویه ها گرفته شود. در این مدت پیاز را نگینی خرد کنید سپس در ظرف مناسبی با کمی روغن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم.

مرحله ششم

حالا پیاز را خوب تفت می دهیم تا روشن و شیشه ای شود، سپس سیر را در قابلمه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر ظاهر شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پوره گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود سپس سبزی سرخ شده را اضافه کنید. سپس 1 لیوان آب به همراه فلفل تند و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم 30 دقیقه مواد با هم بپزند. در همین حین یک تابه مناسب را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید سپس ماهی مزه دار شده را به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم

تمام قسمت های ماهی را به طور یکنواخت سرخ کنید. سپس بعد از 30 دقیقه ماهی را به قابلمه اضافه کنید. حالا تمر هندی را با یک لیوان آب داغ مخلوط می کنیم تا کاملا در آب حل شود.

مرحله دهم

در این مرحله تمر هندی را صاف کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. اگر تمر هندی نبود می‌توانیم مقداری رب انار ترش به آن اضافه کنیم و حالا می‌گذاریم خورش یک ساعت روی آتش بماند تا کاملا جا بیفتد.

مرحله یازدهم

در انتها بعد از اینکه خورش خوب روغن را گرفت آن را از روی حرارت برمی داریم. در آخر خورش را در ظرف دلخواه می چینیم سپس با برنج سرو می کنیم. خرما را با این خورش فراموش نکنید!


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا