آشپزی

طرز تهیه لوبیا پلو شابیری با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه لوبیا پلو شابیری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لوبیا پلو شبیری

طرز تهیه لوبیا پلو شبیری یکی از آن دستورهایی است که توانسته جای خود را در دل ها باز کند. این دستور غذا، ممنون و در آخر سایت آموزشی در دسترس شما، ترکیبی از مواد مغذی و طعم های اصیل ایرانی است که هر سفره ای را به ضیافتی از شادی و لذت تبدیل می کند. سپس با توجه به جزئیات، طرز تهیه این غذای خوشمزه و مقوی را به شما نشان خواهیم داد

لوبیا شبیری برای پلو، غذای خوشمزه ای که با خورش پیاز و مرغ مزه دار شده با زعفران شروع می شود. ادویه ها و لوبیا سبز نیم پز را به آن اضافه می کنیم و در کنار برنج رنگ شده با کمی زردچوبه می چینیم. برنج را بجوشانید و برای چاشنی آخر کمی روغن داغ اضافه کنید. این غذا را می توان با ماست یا سالاد ترکیب کرد تا از یک غذای کامل و خوشمزه لذت ببرید.

عناصر اندازه ی
برنج 4 لیوان
پیاز خرد شده 1 قطعه
لوبیا سبز 1 فنجان
سینه مرغ مکعبی شده 350 گرم
چوب دارچین 2 قسمت
زردچوبه، فلفل سیاه و چاشنی پلو کافی
زعفران کافی

طرز تهیه لوبیا پلو شبیری

مرحله 1: پیاز را سرخ کنید

ابتدا پیاز خرد شده را با کمی روغن در تابه ریخته و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. پیاز را هم بزنید تا نرم و کمی طلایی شود. این فرآیند حدود 5 تا 7 دقیقه طول می کشد. نرم شدن پیاز باعث می شود که طعم آن به خوبی با مرغ و سایر مواد ترکیب شود.

مرحله 2: مرغ چاشنی شده را اضافه کنید

پس از نرم شدن پیازها، تکه های مرغ را که از قبل با زعفران چاشنی کرده اید به تابه اضافه کنید. مرغ ها را با پیاز خوب مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا مرغ ها از هر طرف طلایی شوند.

مرحله 3: ادویه ها و لوبیا سبز را اضافه کنید

وقتی مرغ ها کمی سرخ شدند، زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه پیلویی را به همراه لوبیا سبز نیم پز به تابه اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم با هم سرخ شوند تا ادویه ها به خوبی با مواد مخلوط شوند.

مرحله 4: پختن برنج

در همین حین برنج را که از قبل خیس کرده اید در یک قابلمه بزرگ با آب جوش و کمی نمک بریزید. یک قاشق چایخوری زردچوبه به آب برنج اضافه کنید تا رنگ برنج خوشرنگ شود. اجازه دهید برنج به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا نیمه پخته شود.

مرحله 5: برنج را آبکش کنید

بعد از نیم پز شدن برنج آن را در آبکش ریخته و با آب سرد بشویید تا از پختن بیشتر جلوگیری شود. این باعث می شود که برنج در حین پخت دانه بندی و خوش فرم بماند.

مرحله ششم: مواد و برنج را بچینید

در قابلمه ای که می خواهید برنج را دم بکشید ابتدا مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید سپس یک لایه از مخلوط مرغ و لوبیا سبز را روی برنج بریزید. این لایه بندی را تا زمانی که مواد تمام شود ادامه دهید و با یک لایه برنج تمام کنید.

مرحله 7: برنج را بجوشانید

پس از لایه برداری، یک حوله تمیز روی ظرف قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا بخار آب اضافی جذب شود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید برنج 45 دقیقه بپزد.

مرحله 8: کره داغ را برای چاشنی نهایی اضافه کنید

چند دقیقه قبل از آماده شدن پلو، در تابه کوچکی کمی روغن داغ کنید. روغن داغ را به آرامی روی سطح پلو بریزید. این کار طعم برنج را عمیق تر می کند و درخشندگی خاصی به آن می بخشد.

مرحله 9: سرو کنید

بعد از پخت، پلو را به آرامی هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. لوبیا پلو شبیری هم اکنون آماده سرو است. می توانید این غذا را با ماست یا سالاد شیرازی ترکیب کنید تا لذت یک غذای کامل و خوشمزه را دوچندان کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا