آشپزی

طرز تهیه کتلت نخود با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کتلت نخود را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کتلت نخود

کتلت نخود یکی از غذاهای خوشمزه و محلی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کتلت نخود برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 250 گرم
نخود فرنگی ½ فنجان
لپه ها ½ فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
پیاز 1 قطعه
گیاهان خشک انتخابی شما کافی
آرد سوخاری کافی
پودر سیر و زردچوبه کافی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه کتلت نخود

مرحله اول

برای تهیه لپه لپه ای لذیذ در ابتدای کار نخود و لپه را شسته و در ظرفی آب می ریزیم سپس به مدت 1 شب در آب می گذاریم تا خیس بخورد. در این مدت چند بار آب ظرف را عوض می کنیم.

مرحله دوم

بعد از این مدت، نخود خیس خورده و لپه را دو بار در ظرف مناسبی چرخ کنید. در مرحله بعد پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کرده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری پودر سیر، زردچوبه، نمک، فلفل و آرد سوخاری به کاسه اضافه کنید. سپس تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بریزید و با چنگال خوب مخلوط کنید تا گلوله نشوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه سبزی های خشک به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. توجه داشته باشید که اگر مخلوط کاکائو شل بود مقدار آرد را کمی زیاد کنید.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید سپس اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس از مایه کوکو جدا می کنیم و به دلخواه فرم می دهیم سپس در سینی می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله می گذاریم دو طرف نارگیل کاملا سرخ شود سپس از تابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر به دلخواه با سس سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا