آشپزی

طرز تهیه ماست کباب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماست کباب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ماست کبابی

ماست کباب یکی از کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه ماست کبابی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
فیله مرغ 6 عدد
ماست شیر ​​کامل 1 فنجان
فلفل 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
لیمو ترش 1 قطعه
کره 100 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
یک چوب چوبی در مقادیر کافی

طرز تهیه ماست کبابی

مرحله اول

برای تهیه یک ماست کباب خوشمزه ابتدا فیله های مرغ را به قطعات کوچک به ابعاد 3*3 سانتی متر برش دهید سپس ماست را به همراه روغن زیتون و نمک و فلفل در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند تکه های مرغ را به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا تکه های مرغ کاملا با مواد مخلوط شده و تمام قسمت های آن با مواد معطر آغشته شود.

سطح سوم

پس از مخلوط شدن مواد، فلفل و پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه آبلیمو به کاسه اضافه کنید. حالا مواد را کمی با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکسان شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد به گوشت مرغ برسد. بعد از این مدت کاسه را با مواد از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تکه مرغ و سپس یک تکه فلفل را رشته کنید. به همین ترتیب همه مواد را با هم رشته کنید سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله سیخ ها را در تابه می چینیم و اجازه می دهیم کباب آرام آرام بپزد. در حین آماده شدن سیخ ها کره را آب کرده و با زعفران دم کرده مخلوط کنید سپس با قلم مو روی سیخ ها بمالید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه یک طرف سیخ ها رنگی شد و خوب سرخ شد، آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. سیخ ها را حتما با قلم مو مخلوط کره و زعفران بزنید تا خوش طعم تر شوند. در آخر سیخ ها را با نان یا برنج سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا