آشپزی

طرز تهیه ماش پلو با گوشت قلقلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پوره پلو با گوشت قلکالی

ماش پلو با گوشت کلخلی یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه پوره پلو با گوشت قلکالی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
بهم ریختگی 2 لیوان
پیاز بزرگ 2 عدد
گوشت گوساله 250 گرم
رازیانه خشک 2 قاشق غذاخوری
کره کافی
زعفران آب پز کافی
چاشنی کاری و چاشنی پلو کافی
نمک، فلفل، زردچوبه کافی
کره 20 گرم

طرز تهیه پوره پلو با گوشت قلکالی

مرحله اول

برای تهیه پوره با گوشت کلکال لذیذ ابتدا فرنی را بشویید تا گرد و غبار آن شسته شود سپس در قابلمه مناسبی بریزید و در قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا فرنی کاملا بپزد.

مرحله دوم

حالا درب قابلمه را تا نیمه می گذاریم تا پوسته ماش جدا نشود. وقتی ماش کاملا پخته شد از روی حرارت برداشته سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس پوست 1 عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. سپس پیاز را به ماهیتابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا وقتی پیاز سبک و شفاف شد زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه کاری را به پیاز اضافه می کنیم سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. بعد ماش ها را داخل تابه بریزید و هم بزنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری زعفران پخته شده و نمک را داخل مخلوط ماش بریزید و دوباره هم بزنید سپس تابه را از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا 1 قاشق چای خوری نمک داخل آب می ریزیم سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس برنج را شسته سپس وقتی آب جوش آمد داخل قابلمه می ریزیم و به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله که پخت اولیه برنج تمام شد و دور تا دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و در آبکش می گذاریم سپس آبکشی می کنیم. سپس مقداری روغن در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله هشتم

حالا نان را در قابلمه به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم سپس نیمی از برنج آبکش شده را داخل قابلمه می ریزیم و مقداری از مخلوط ماش و رازیانه خشک و ادویه پلو را روی برنج می ریزیم.

مرحله نهم

دوباره به همین ترتیب مواد را داخل قابلمه می ریزیم تا تمام شود. سپس کره را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس روی پلو می گذاریم. بعد درب قابلمه را با بخار آب می پوشانیم سپس آن را روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم پلو به مدت 45 دقیقه بپزد. سپس گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله تکه های گوشت را داخل چرخ گوشت گذاشته سپس در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و با دندانه های ریز رنده رنده می کنیم سپس صاف می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا که آب پیاز اضافی آن کاملا گرفته شد، آن را به قیمه اضافه کنید، سپس نمک و فلفل را به قیمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سیزدهم

در این مرحله کمی از گوشت چرخ کرده را برداشته و در دست گرد می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا کل مخلوط گوشت به صورت خمیر درآید و بعد ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

حالا کوفته ها را در تابه می گذاریم و می پزیم تا کاملا سرخ و آماده شوند. سپس وقتی کوفته ها کاملا سرخ شدند، حرارت را خاموش می کنیم. بعد از 45 دقیقه پوره را از روی حرارت بردارید.

مرحله پانزدهم

در آخر پلو را با پوره در قابلمه خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود سپس در ظرف دلخواه بریزید و کوفته ها را به دلخواه روی پلو با پوره بچینید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا