آشپزی

طرز تهیه مافین پیتزایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مافین پیتزایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مافین پیتزا

پیتزا مافین یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که تهیه آن بسیار آسان است.پیتزا مافین را می توان به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و پرطرفدار برای سرو استفاده کرد.پیتزا مافین به روش های مختلف با مواد مختلف درست می شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین پیتزا به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پیاز متوسط 1 قطعه
سیر 1 قرص
سینه مرغ 1 قطعه
قارچ متوسط ​​گرانبها خرد شده 4 تا 5 عدد
نمک و فلفل کافی
یک تخم مرغ 2 عدد
شیر نر 1/2 فنجان
کره 100 گرم
کرم رنگ 50 گرم
پیتزا با پنیر 100 گرم
فلفل سبز کوچک، ریز خرد شده 1 قطعه
ارد 220 گرم
آویشن 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مافین پیتزا

مرحله 1: پیاز را خرد کرده و سرخ کنید

ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید و ریز خرد کنید سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود. که باید انجام شود

مرحله 2: برش های سیر و مرغ را تفت دهید

در مرحله بعد چند حبه سیر را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید سپس به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود سپس سینه مرغ را مکعبی خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. سرخ کردن

مرحله 3: قارچ ها را برش بزنید

گوشت های مرغ را هم بزنید تا تمام قسمت های آن سرخ شود، رنگ ورقه های مرغ باید تغییر کند و کمی طلایی شود، سپس قارچ ها را که از قبل شسته و ضایعات را برداشته و خشک کرده اید، حلقه ای خرد کرده و خرد کنید. .

مرحله 4: قارچ ها را سرخ کرده و ادویه ها را اضافه کنید

قارچ ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم و عطر آنها کاملا با همه مواد مخلوط شود سپس کمی نمک و فلفل به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند تا عطر و طعم و طعم همه مواد با هم مصرف می شود.

مرحله 5: تخم مرغ ها را مخلوط کنید

تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود و در همین حین برای درست شدن خمیر تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با همزن بزنید تا کاملا یکدست و پفکی شود.

مرحله ششم: شیر و کره مایع را به مواد اضافه کنید

کمی شیر که به دمای محیط رسیده است به تخم مرغ ها اضافه کنید، دوباره با همزن دستی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و شیر با تخم مرغ مخلوط شود، سپس کمی کره مایع به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و یکدست شوند. ..

مرحله هفتم: خامه صبحانه و پنیر پیتزا را به مواد اضافه کنید

سپس مقداری خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید، با همزن دستی هم بزنید تا خامه کاملا نرم شود و همه مواد خوب مخلوط و یکدست شوند، سپس مقداری پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و یک دست بالا

مرحله هشتم: فلفل را خرد کرده و به مواد اضافه کنید

مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و ذائقه خودتون داره و هر چی بیشتر باشه مافین پیتزا کشدارتر و لذیذتر میشه.سپس فلفل رو که قبلا شسته و خشک کردین خرد کرده و بهش اضافه کنید. مواد تشکیل دهنده .

مرحله 9: آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت یکنواختی به دست آید سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت سبک و یکدست شود، کمی بیکینگ پودر به آرد اضافه کنید، با هم مخلوط کنید، سپس کمی نمک به مخلوط آرد اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله 10: آویشن و مخمر را داخل آرد الک کنید

مقداری آویشن را داخل مواد آرد بریزید و مخلوط کنید تا عطر آویشن به آرد نفوذ کند سپس مایه مایه را به مواد آرد اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله 11: مواد خشک و مخلوط تخم مرغ را با هم مخلوط کنید

سپس مخلوط مواد خشک را در دو مرحله کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق یا همزن هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بافت مخلوط خمیری و منسجم شود، مخلوط باید یکدست و یکدست باشد.

مرحله دوازدهم: مواد گوشتی را به مواد اضافه کنید

سپس مواد گوشتی را به مخلوط مواد اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا مواد گوشتی در تمام قسمت های مخلوط پخش شود و با دست بافتی به دست آید، سپس همه مواد را در ظرفی ریخته و روی آن را با پارچه تمیز بپوشانید. .

مرحله 13: مواد را ترک کرده و کپسول های کاغذی را آغشته کنید

سپس مواد را به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید، عطر و طعم همه مواد مخلوط می شود و خمیر مافین جا می افتد، سپس کپسول های کاغذی را در قالب های مافین قرار دهید، بهتر است آنها را با روغن چرب کنید. کپسول های کاغذی

مرحله 14: کپسول های کاغذی را با خمیر مافین پر کنید

سپس با قاشق مقداری از مواد را داخل کپسول های کاغذی بریزید، سطح آن ها را صاف کنید، تمام کپسول های کاغذی را به همین ترتیب پر کنید، سعی کنید سه چهارم کپسول ها را با خمیر مافین پر کنید، چون حجم آن ها بعد از پخت زیاد می شود.

مرحله 15: قالب ها را در فر قرار دهید و دمای فر را تنظیم کنید

سپس قالب های مافین را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید، دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید، سپس مافین ها را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بگذارید تا سطح آن طلایی و کاملاً قهوه ای شود.

مرحله 16: مافین ها را از فر خارج کنید

اگر سطح مافین ها طلایی نشد از 5 دقیقه آخر حرارت کم را خاموش کنید و روی حرارت زیاد یا گریل را روشن کنید تا سطح مافین ها کاملا طلایی شود و پس از پخته شدن مافین ها تابه ها را از فر خارج کنید. و آنها را در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا طلایی شوند

مرحله هفدهم: مافین ها را از ماهیتابه خارج کنید

سپس مافین پیتزا را به آرامی از قالب ها خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید سپس مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی یا هر سس دیگری به دلخواه خود بریزید و روی آنها را تزئین کنید.

مرحله 18: مافین پیتزا را تزئین کنید

سپس در صورت تمایل مقداری آویشن روی مافین ها بپاشید یا از برگ نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزئین روی مافین پیتزا استفاده کنید، سپس مقداری مافین پیتزا را در ظرف مناسبی قرار دهید، شاید مقداری سیب زمینی سرخ شده در کنار ظرف قرار دهید. سرگرمی روز مافین پیتزا را به عنوان یک پیش غذای شیک و ساده یا یک صبحانه خوشمزه و پرطرفدار با انواع دارچین و تاپینگ برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا