آشپزی

طرز تهیه ماقوت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماقوت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ماکوت

ماقوت یکی از دسرهای خوشمزه و سنتی است که معمولا با چای سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ماکوت برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم
اب 3 فنجان
نشاسته رنگی 5 قاشق غذاخوری
قند 1 فنجان
گل سرخ ½ فنجان
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه ماکوت

مرحله اول

من آماده می کنم آرایش خوشمزه در ابتدای کار نشاسته ذرت را با نصف پیمانه آب سرد در قابلمه مناسبی بریزید و با همزن خوب هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود سپس آن را صاف کنید.

مرحله دوم

وقتی نشاسته ذرت کاملا صاف شد، بقیه آب سرد را به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا نشاسته به مدت ۱ دقیقه بجوشد. بعد از این مدت بلافاصله حرارت را کم می کنیم.

سطح سوم

حالا شکر را به همراه زعفران پخته شده به قابلمه اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا ذرات شکر کاملا حل شود. سپس مخلوط ماکوت را مدام و بدون وقفه هم می زنیم تا به قوام فرنی نزدیک شود.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط ماکوت غلیظ شد، گلاب را به قابلمه اضافه کنید و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید. بعد از 1-2 دقیقه مخلوط ماکوت را در ظروف مورد نظر بریزید و بگذارید خنک شود.

مرحله پنجم

حالا ظرف های سرو را به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا خشخاش خوب خنک شود و سفت شود. بعد از این مدت ظرف ها را از یخچال خارج کرده و با خلال پسته و رزماری تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا