آشپزی

طرز تهیه ماهی کبابی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت ماهی کبابی

ماهی کبابی یکی از غذاهای سنتی و لذیذ بین المللی است که در دستور العمل های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت ماهی کبابی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ماهی سالمون 2 عدد
پیاز بزرگ 2 عدد
آبلیموی تازه ½ فنجان
زعفران آب پز ½ فنجان
پودر سوخاری ماهی کافی
چاشنی برای ماهی کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز پخت ماهی کبابی

مرحله اول

برای تهیه ماهی کبابی خوشمزه ابتدا فلس های ماهی را با چاقو جدا می کنیم سپس با چاقو وسط شکم ماهی را باز کرده و تمیز می کنیم. سپس ماهی را در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا فلس های پیاز را جدا می کنم سپس می شوییم و با دندان های درشت روی رنده رنده می کنم. سپس ماهی را با پیاز رنده شده تقسیم می کنیم سپس زعفران پخته شده را روی ماهی می ریزیم و با دست ماساژ می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله ماهی را با آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه مخصوص مزه دار می کنیم سپس ماهی را خوب ماساژ می دهیم تا ادویه ها جذب ماهی شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا ماهی را به مدت 12 ساعت در یخچال می گذاریم و بعد از آن اجازه می دهیم ماهی مزه دار شود. سپس بعد از گذشت این مدت ماهی را از یخچال خارج می کنیم سپس پیازها را از ماهی جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اگر دوست داشتید مقداری آرد سوخاری ماهی روی ماهی بپاشید و روی گریل قرار دهید سپس زغال ها را به طور یکنواخت روشن کنید و ماهی را روی پوست آتش زغال به سمت بالا قرار دهید.

مرحله ششم

در آخر وقتی ماهی مغزی پخته شد آن را از روی حرارت برداشته و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر پیشنهاد می شود با توجه به طبع سرد ماهی، ماهی کبابی را با سیر ترشی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا