آشپزی

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پاستا با لوبیا سبز

پاستا لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و مقوی است که می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل برای خانواده ها سرو شود. ترکیب پاستا با لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده و سایر مواد، این غذا را برای کسانی که به دنبال تنوع در وعده های غذایی خود هستند، انتخابی عالی کرده است. این دستور غذا با تمرکز بر ارزش غذایی و طعم دلچسب، راهی عالی برای افزودن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه شماست. در زیر مواد لازم را با دقت و زیبایی چیده ایم تا بتوانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.

برای تهیه ماکارونی لوبیا سبز ابتدا پیاز و سیر را تفت دهید و سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت سرخ شد، برش های لوبیا سبز و برش های قارچ را اضافه کنید و تفت دهید. پوره گوجه فرنگی و گوجه فرنگی پوره شده را اضافه کنید و سپس پاستا پخته شده را با مواد مخلوط کنید و زمان بدهید تا آماده سرو شود.

یک سوال اندازه ی
پاستا 1 بسته
گوشت چرخکرده 300 گرم
سیر 1 قرص
گوجه فرنگی 2 عدد
لوبیا سبز 200 گرم
قارچ 10 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، آویشن، فلفل قرمز کافی

طرز تهیه پاستا با لوبیا سبز

مرحله 1: تهیه پیاز و سیر

ابتدا پیاز را ریز خرد کنید. سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و پیاز را با کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی و روشن شود. سپس سیر را خرد کرده و با پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر خوب بلند شود.

مرحله 2: گوشت و ادویه ها را اضافه کنید

گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید. ادویه ها شامل نمک، فلفل، آویشن وفلفل قرمزاضافه می کنیم و می پزیم تا گوشت کاملا سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله 3: لوبیا سبز را اضافه کنید

در این مرحله لوبیا سبزها را تمیز کرده و به اندازه دلخواه (به اندازه یک انگشت یا بیشتر در صورت تمایل) برش داده و به ماهیتابه اضافه می کنیم. لوبیاها همراه با گوشت و ادویه ها سرخ می شوند تا کمی قهوه ای شوند.

مرحله چهارم: قارچ و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید

در این مرحله قارچ ها را بشویید سپس نازک برش دهید و به مخلوط گوشت و لوبیا سبز در تابه اضافه کنید. مواد را خوب تفت دهید تا قارچ ها آبکش شوند. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله 5: گوجه فرنگی را اضافه کنید

در این مرحله گوجه ها را پوست گرفته و سپس رنده یا پوره کنید و به تابه اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کرده و تفت دهید تا آب گوجه اضافی تمام شود و سس به دست آمده کمی غلیظ شود.

مرحله 6: پختن پاستا

در یک قابلمه بزرگ مقداری آب بجوشانید. آب جوش را کمی نمک بزنید و ماکارونی را اضافه کنید. اجازه دهید ماکارونی 7-10 دقیقه (یا طبق دستور بسته) بجوشد، سپس آبکش کنید.

مرحله هفتم: ته دیگ را آماده کرده و می جوشانید

کف قابلمه ای که می خواهید ماکارونی را در آن بپزید روغن بریزید سپس یک لایه نازک پاستا بریزید (در صورت تمایل می توانید برای ته دیگ از نان سیب زمینی یا پیتا هم استفاده کنید که سلیقه ای است) . سپس یک لایه مخلوط گوشت و لوبیا سبز روی آن می ریزند.

مرحله هشتم: پاستا را سرو کنید

این کار را تا زمانی ادامه دهید که مواد شما تمام شود. در نهایت قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید پاستا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه دم بکشد. پس از این مدت پاستا را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا