آشپزی

طرز تهیه مجبوس مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مایبوس مرغ

مرغ میبوس یکی از غذاهای خاص عربستان جنوبی است که در مجالس مهمی مانند زرشک پلو با مرغ استفاده می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه مایبوس مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
طبل 2 عدد
برنج 2 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
لیمو عمانی 1 قطعه
چوب دارچین 1 قطعه
برگ بو 2 عدد
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 1 قرص
کره 25 گرم
کشمش پیلویی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه مایبوس مرغ

مرحله اول

برای تهیه یک مجبس مرغ خوشمزه ابتدا پیاز را ریز خرد می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله دوم

وقتی پیاز سبک و شفاف شد، سیر را رنده کرده و به قابلمه اضافه کنید. سیر را فقط تا زمانی که معطر شود تفت دهید، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید.

سطح سوم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم سپس خوب تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. سپس یک عدد لیمو عمانی را به همراه یک برگ بو و یک چوب دارچین اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید.

مرحله چهارم

حالا تکه های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس ۲ پیمانه آب و مقداری نمک اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ کاملا بپزد. پس از پخت کامل مرغ، آن را از قابلمه خارج کنید.

مرحله پنجم

حالا برنج را به قابلمه اضافه کنید. اگر آب روی مرغ کم بود، آنقدر آب جوش اضافه کنید تا سطح آب روی برنج را بپوشاند. سپس اجازه دهید آب داخل قابلمه کاملا کشیده شود و شروع به پختن برنج کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه آب برنج کشیده شد، یک صافی روی درب قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت 35-45 دقیقه کاملا دم بکشد. سپس مرغ را در ظرف نسوز قرار دهید و گوشت مرغ را با کره آب شده بمالید.

مرحله هفتم

حالا فر گریل را روشن کنید و مرغ را زیر گریل قرار دهید تا کاملا سرخ و برشته شود. تکه های مرغ را به همین ترتیب از دو طرف سرخ کنید سپس از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله هشتم

در این مرحله کشمش پلو را با کمی روغن در تابه ای کوچک تفت دهید تا کمی قهوه ای و براق شود. در آخر برنج پخته شده را در ظرفی بریزید سپس با مرغ و کشمش سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا