آشپزی

طرز تهیه مربای زغال اخته با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

نحوه تهیه آن مربای زغال اخته

مربای زغال اخته یکی از انواع مرباهای لذیذ و خوش طعم است که بسیار راحت به روش های مختلف تهیه می شود، می توانید از این مربای خوشمزه در وعده صبحانه استفاده کنید، با توجه به اینکه زغال اخته خواص درمانی زیادی دارد، این مربا طرفداران زیادی دارد. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه مربای زغال اخته به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
بلوبری 500 گرم
قند 400 گرم معادل 25 قاشق غذاخوری است
اب نصف فنجان
فشار دادن 1 قطعه
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
نعناع تازه برای تزئین 1 ورق

طرز تهیه مربای بلوبری

مرحله 1: زغال اخته سالم را بشویید و خشک کنید

ابتدا زغال اخته های سالم، خوش رنگ، خوشمزه و آبدار را از بلوبری رسیده و نارس جدا کرده، سپس زغال اخته سالم را کاملا بشویید و در سبدی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس زغال اخته را با یک حوله تمیز کاملا خشک کنید.

مرحله 2: شکر را به زغال اخته اضافه کنید و در یخچال بگذارید

زغال اخته ها را در ظرفی بریزید، سپس مقداری شکر اضافه کنید، شکر را با آن مخلوط کنید، سپس در ظرف را بپوشانید، ظرف را در یخچال بگذارید، اجازه دهید زغال اخته ها به مدت 6 ساعت در یخچال بمانند تا آب آن خوب گرفته شود.

مرحله سوم: زغال اخته و آب را داخل قابلمه بریزید و هل را اضافه کنید

بعد از گذشت این مدت زغال اخته ها را از یخچال خارج کنید سپس مخلوط زغال اخته و شکر را در قابلمه یا ظرف مسی بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید سپس هل را با دست بشکنید و در ظرفی بریزید. زغال سنگ.

مرحله چهارم: قابلمه را روی اجاق قرار دهید و کف را روی آب قرار دهید

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، وقتی آب به جوش آمد مقداری کف روی آب تشکیل می شود، بهتر است با قاشق کف قابلمه را بردارید و دور بریزید تا مربای زغال اخته تبدیل شود. رنگارنگ تر و شفاف تر..

مرحله 5: آب لیموترش تازه را روی زغال اخته ها بریزید

پس از برداشتن کف از آب، مقداری آبلیموی تازه به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و روی زغال اخته ها بریزید، سپس آبلیمو را داخل قابلمه هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط شوند تا طعم لیمو کاملاً گرفته شود. جذب زغال اخته بخورید.

مرحله 6: زغال اخته ها را در آب بجوشانید

سپس اجازه دهید زغال اخته ها حدود 20 دقیقه در آب با حرارت ملایم بپزند و کمی غلیظ شوند و وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از دمای اولیه بلوبری خنک شود.

مرحله 7: زغال اخته را به دمای اتاق برسانید

شربت زغال اخته بعد از سرد شدن کمی غلیظ شود تا زمانی که هنوز روی حرارت است خیلی غلیظ و سفت نباشد سپس در حالی که زغال اخته ها در حال خنک شدن هستند یک کاسه شیشه ای با اندازه مناسب را تمیز کنید.

مرحله هشتم: مربای بلوبری را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال قرار دهید

سپس ظرف را با حوله خشک کنید سپس مربای زغال اخته را که کاملا خنک شده است در ظرف شیشه ای بریزید و در آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید به این ترتیب می توانید مربای بلوبری را به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.انجام دهید.

مرحله نهم: زغال اخته ها را پوره کرده و در ظرف مناسبی بریزید

اگر می خواهید زغال اخته داخل مربا کاملا پوره و پوره شود، می توانید بعد از جوشیدن، زغال اخته ها را جدا کرده و با همزن دستی یا برقی یا با همزن، زغال اخته ها را پوره کنید، سپس در ظرف شیشه ای بریزید و نگهداری کنید.

مرحله 10: مربای زغال اخته را تزئین کرده و سرو کنید

هنگام استفاده مقداری مربای زغال اخته را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن برگ نعناع تازه بگذارید و این مربای خوشمزه را با کره، عسل، خامه، نان تازه، چای داغ، دارچین و مخلفات برای صبحانه یا شام میل کنید. از آن برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا