آشپزی

طرز تهیه مربای کامکوات با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای کامکوات را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای کامکوات

مربای کامکوات یکی از مرباهای پرطرفدار در استان مازندران است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه مربای کامکوات برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم مربای کامکوات
کامکوات 500 گرم
قند 500 گرم
اب 2 فنجان
آب پرتقال شیرین 1 فنجان
پوست پرتقال را رنده کنید 1 قاشق چایخوری
پودر هل نوک یک قاشق چای خوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
یخ کافی

طرز تهیه مربای کامکوات

مرحله اول

من آماده می کنم مربای کامکوات ساده در ابتدای کار کامکوات ها را از وسط نصف کرده و هسته آنها را جدا می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد.

مرحله دوم

وقتی آب به نقطه جوش رسید، کامکوات ها را در قابلمه بریزید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه در آب در حال جوش بماند. پس از این مدت کامکوات ها را در آبکش ریخته و با آب سرد آبکشی کنید.

سطح سوم

در ادامه این مراحل را 3 بار انجام می دهیم تا تلخی کامکوات از بین برود. پس از انجام این مراحل، کامکوات ها را در یک کاسه آب یخ قرار دهید، سپس به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم

بعد از این مدت که تلخی کامکوات کاملاً از بین رفت، شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید، سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و ذرات شکر در آب حل شود.

مرحله پنجم

وقتی شکر کاملا حل شد و شهد آن شفاف شد، برای طعم بهتر، آب پرتقال را به همراه کامکوات به قابلمه اضافه کنید. سپس اجازه می دهیم کامکوات در شهد بماند تا شهد غلیظ شود و به قوام خود برسد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که برای شفاف ماندن مربا، کف را با قاشق بردارید و دور بریزید. راه دیگر برای از بین بردن کف مربا اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری کره به آن است.

مرحله هفتم

بعد از اینکه مربا کمی غلیظ شد، پوست پرتقال رنده شده را به همراه پودر هل به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مربا به غلظت مناسب برسد. در 15 دقیقه آخر پخت، آبلیمو را اضافه می کنیم تا مربا شیرین نشود.

مرحله هشتم

بعد از 5 دقیقه زعفران دم کرده را برای رنگ بهتر مربا به قابلمه اضافه می کنیم و 10 دقیقه دیگر می گذاریم تا بجوشد. توجه داشته باشید که مربا پس از نگهداری در یخچال غلیظ می شود.

مرحله نهم

وقتی زمان پخت مربا تمام شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس در آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط سازگار شود. سپس ظرف شیشه ای درب دار را انتخاب می کنیم.

مرحله دهم

در آخر مربا را داخل ظرف بریزید و درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد نشود. بعد از آن مربا را در یخچال می گذاریم و بعد از آن 1 روز می گذاریم بماند تا سفت شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا