آشپزی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

مربای کدو تنبل یکی از مرباهای بین المللی خوشمزه است که می توانید با لیموترش یا بدون آن درست کنید تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای کدو حلوایی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم مربای کدو حلوایی
اسکواش 2 کیلوگرم
قند 2 کیلوگرم
اب 4.5 فنجان
آهک شیرینی پزی 1 فنجان
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

نحوه تهیه آن

مرحله اول

من آماده می کنم مربای کدو حلوایی خوشمزه ابتدا کدو تنبل را از وسط نصف کرده و دانه ها را کاملا جدا کنید. سپس پوست کدو را جدا کرده و آن را به صورت مکعبی یا با چاقوی دلخواه برش دهید.

مرحله دوم

در این مرحله کدو حلوایی خرد شده را کنار می گذاریم سپس آهک را در ظرف مناسبی ریخته و 8 پیمانه آب اضافه می کنیم. سپس با قاشق آهک را خوب هم بزنید تا کاملا با آب مخلوط شود.

سطح سوم

حالا کوزه را کنار می گذاریم تا سنگ آهک کاملا جا بیفتد. پس از ته نشین شدن سنگ آهک، آب داخل کوزه را با ملاقه برداشته و در ظرف مناسبی می ریزیم. بهتر است آب را صاف کنید و داخل ظرف بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله کدوهای ورقه شده را به آب جوش صاف شده اضافه می کنیم و به مدت 12 ساعت می گذاریم تا سفت شوند. بهتر است هر چند ساعت یکبار کدوها را با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت کدوها را از آب آهک خارج کرده و با آب سرد خوب بشویید. سپس کدوها را در یک قابلمه بریزید و چند فنجان آب سرد به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید کدوها به مدت 6 ساعت در آب سرد بمانند.

مرحله ششم

بهتر است هر 2 ساعت یکبار آب لگن را عوض کنید تا رسوبات روی کدوها کاملا از بین برود. بعد از این مدت شکر را به همراه 4.5 پیمانه آب در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را روی اجاق قرار دهید.

مرحله هفتم

وقتی شکر کاملا حل شد و شربت شروع به جوشیدن کرد، اجازه دهید شربت کمی غلیظ شود. در این مدت کدوها را آبکش کرده و روی حوله قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

مرحله هشتم

بعد از اینکه شربت مربا کمی سفت شد کدوها را اضافه کنید و بگذارید کاملا بپزند. زیر قابلمه را در پایین ترین سطح اجاق می گذاریم و می گذاریم کدوها یک و نیم تا دو ساعت بپزند و نرم شوند.

مرحله نهم

زمانی که کدوها کاملا پخته و مربا به قوام خود رسید، آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید. سپس اجازه دهید مربا کاملا خنک شود سپس آن را در ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا