آشپزی

طرز تهیه مرصع پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج پلو

مرصع پلو یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که برای سفره های رنگارنگ در مهمانی ها گزینه مناسبی است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه برنج پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
پیاز 2 عدد
آب جوش ½ فنجان
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ½ لیمو ترش
پوست پرتقال 4 عدد
خلال بادام ½ فنجان
خلال پسته ½ فنجان
کشمش پیلویی ½ فنجان
زرشک ½ فنجان
کره 100 گرم
قند 3 قاشق چایخوری
گل سرخ 2 لیوان
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل هر کدام 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه برنج پلو

مرحله اول

من آماده می کنم پلو خوشمزه با خاتم در ابتدای کار چند بار برنج را با آب سرد می شوییم سپس همراه با 2 قاشق چایخوری نمک در یک کاسه آب می ریزیم. سپس برنج را به مدت 1 ساعت در آب خیس کنید.

مرحله دوم

سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و در روغن مایع می ریزیم تا داغ شود. حالا پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی و روشن شود.

سطح سوم

حالا سینه مرغ را به صورت نواری برش داده و به صورت مارپیچ بپیچانید سپس با خلال دندان ثابت کنید تا باز نشوند. حالا سینه های مرغ را به همراه 50 گرم روغن به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی دو طرف تکه های مرغ کاملا سرخ شد، زعفران دم کرده را به همراه نمک، فلفل، زردچوبه و نصف پیمانه آب جوش به تابه اضافه کنید و هم بزنید. حالا درب تابه را می بندیم و می گذاریم سینه مرغ کاملا بپزد.

مرحله پنجم

سپس بادام و پسته را در ۱ فنجان گلاب خیس کنید و بگذارید ۱ ساعت بماند. حالا پرتقال ها را می شوییم و بدون سفید کننده پوست آن را جدا می کنیم سپس با چاقو به ورقه های نازک برش می دهیم.

مرحله ششم

حالا برش های پوست پرتقال را در یک ظرف آب بریزید و بگذارید 30 دقیقه خیس بخورد تا تلخی آنها کاملا از بین برود سپس دو تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در هر کدام 10 گرم روغن اضافه کنید.

مرحله هفتم

سپس کشمش و شاه توت را جداگانه با 1 قاشق چایخوری شکر در کره تفت دهید تا سبک شود و از روی حرارت بردارید. حالا پوست پرتقال را در قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج را که از قبل خیس کرده اید به همراه کمی نمک و روغن در قابلمه مناسبی بریزید و تا 1 انگشت آب اضافه کنید و روی اجاق بگذارید تا آب اضافی برنج کشیده شود و به مدت 40 دقیقه بپزید. ما انجام می دهیم.

مرحله نهم

سپس 20 گرم کره را در تابه بریزید و خلال بادام و پسته را در آبکش بریزید تا رطوبت آنها گرفته شود. سپس خلال پسته و بادام را به ماهیتابه اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دهم

حالا داخل کاسه عمیق آب سرد و مقداری یخ بریزید سپس برش های پرتقال را در آبکش بریزید و بلافاصله در ظرف آب یخ بریزید. این کار را 5 تا 6 بار تکرار می کنیم تا تکه های پرتقال شوکه شود.

مرحله یازدهم

در آخر خلال های پوست پرتقال را آبکش کرده و با بقیه محصولات بچینید، سپس برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با حلزون مرغ، کشمش، شاه توت، خلال بادام، پسته و پوست پرتقال تزئین کنید و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا