آشپزی

طرز تهیه مرغ دشتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ دشتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت مرغ دشتی

مرغ ساده یکی از غذاهای لذیذ رشتی است که به مرغ و آلو نیز معروف است. این غذا طعم فوق العاده و ملایمی دارد. می توانید مرغ ساده را به روش های مختلف با مواد مختلف بپزید و از آن برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز پخت مرغ دشتی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای چاشنی مرغ مقدار مواد
جوجه 2 قسمت
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
پودر سیر و پودر زنجبیل کافی
مواد لازم برای مرغ پریری مقدار مواد
مرغ سرخ شده کافی
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ 1 قطعه
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
آلو و زردآلو چقدر می خواهید
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ کافی
هندوانه 1 قاشق غذاخوری
قند به مقدار مورد نظر
نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین مرغ کافی
برنج به تعداد افراد
زعفران آب پز غلیظ برای تزیین برنج کافی
برش های پسته برای تزیین برنج کافی
زرشک کبابی برای تزیین برنج کافی

طرز پخت مرغ دشتی

مرحله 1: تکه های مرغ را مزه دار کنید

ابتدا تکه های مرغ را که بهتر است از پای مرغ استفاده کنید در ظرفی بریزید سپس روی مرغ ها مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر زنجبیل بریزید، با دست خوب ورز دهید تا ادویه ها در بین آنها پخش شود. تمام قسمت های مرغ

مرحله دوم: جوجه ها را در یخچال استراحت دهید

سپس درب ظرف را بپوشانید و در یخچال بگذارید، جوجه ها را 2 الی 3 ساعت استراحت دهید و طعم دار شوند، پس از مدتی مرغ ها را از یخچال خارج کرده، در تابه ای کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مرحله 3: تکه های مرغ را سرخ کنید

وقتی روغن داغ شد، کمی روغن به آن اضافه کنید تا روغن کاملا ذوب شود و با روغن مخلوط شود، سپس مرغ ها را در تابه ای با روغن و کره تفت دهید تا کاملا طلایی و قهوه ای شوند، سپس تکه های مرغ را برگردانید. طرف دیگر آن نیز سرخ شده است

مرحله چهارم: داخل تابه روغن بریزید

بعد از سرخ شدن مرغ ها را از ماهیتابه خارج کرده در ماهیتابه دیگری بریزید سپس در همان ماهیتابه اگر روغن کافی از سرخ شدن مرغ باقی مانده بود نیازی به اضافه کردن روغن نیست اما اگر کم بود روغن اضافه کنید. ، کمی روغن اضافه کنید.

مرحله 5: پیاز خرد شده و ادویه ها را سرخ کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و شسته و ریز خرد کرده و پیاز را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس ادویه هایی که شامل نمک و زردچوبه و فلفل سیاه است را به پیاز اضافه کنید سپس ادویه ها را اضافه کنید. کمی سرخ کنید.

مرحله 6: پوره گوجه فرنگی را آسیاب کرده و بپزید

مقدار ادویه ها بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد و می توانید آن ها را کم یا زیاد کنید.وقتی عطر ادویه ها در پیاز پخش شد، مقداری رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید، خوب تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. رنگ رب گوجه فرنگی در تابه باز می شود.

مرحله 7: آلو و آلو را آسیاب کنید و در مواد تشکیل دهید

سپس مقداری آلو و آلو را که شسته اید و در آب خیس کرده اید بریزید تا بافت آنها نرم شود، کمی تفت دهید، مقدار آلو و آلو بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله هشتم: آب را اضافه کنید و مرغ ها را بجوشانید

سپس مرغ های سرخ شده را روی مواد بگذارید، خوب مخلوط کنید، سپس روی مرغ ها مقداری آب بریزید، در تابه یا قابلمه را ببندید و اجازه دهید مرغ ها به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم با مخلوط مواد بپزند و آماده شوند.

مرحله نهم: جوشاندن زعفران

در همین حین در قابلمه کوچکی مقداری زعفران بریزید و مقداری آب جوش اضافه کنید و بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد هر چه زعفران بیشتر باشد طعم و رنگ مرغ بهتر است.

مرحله 10: شکر و آب را به مواد اضافه کنید

بعد از گذشت یک ساعت از پخت مرغ ها، قابلمه را خارج کرده، در صورت تمایل کمی شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در مواد حل شود، سپس مقداری ترشی مانند آبغوره به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و طعم مواد را باید ورز دهید.

مرحله یازدهم: گلاب را به مواد اضافه کنید

می توانید مقدار شکر و آب را کم یا زیاد کنید تا به طعم دلخواه برسید، سپس برای خوش طعم شدن مرغ ساده، می توانید به دلخواه مقداری گلاب به آن اضافه کنید، هم بزنید تا عطر گلاب در تمام سطح پخش شود. مرغ پخته شده.

مرحله دوازدهم: زعفران پخته شده را به مرغ ها اضافه کنید

سپس زعفران آب شده غلیظ شده را به مواد مرغ اضافه کنید، هم بزنید تا رنگ زعفران باز شود و مرغ ها از طعم آن لذت ببرند، دوباره در قابلمه را ببندید و نیم ساعت دیگر اجازه دهید همه مواد با هم بپزند مرغ خوب می گیرد.

مرحله سیزدهم: مرغ ها را در ظرف مناسبی بچینید و روی ظرف را تزئین کنید

بعد از اینکه تکه های مرغ خوب پخته شد و ظرف آماده شد، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا از حرارت اولیه کمی کاسته شود، سپس مرغ ساده را با مقداری برگ نعنا، ریحان در ظرف مناسبی قرار دهید. و شوید تازه تزیین کنید

مرحله چهاردهم: برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس برنجی را که در حین پخت مرغ پخته اید در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با مقداری زعفران، زرشک از قبل آماده شده و خلال پسته بریزید. در آخر مرغ ساده را به عنوان یک غذای لذیذ و شیک برای پذیرایی و مهمانی با سالاد، ترشی، زیتون، دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا