آشپزی

طرز تهیه مرغ لا پلو با زرشک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ لا پلو با زرشک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مرغ لا پلو با زرشک

مرغ لا پلو همون چلو مرغ زعفرانی خوشمزه است که با هم پخته شده اند تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوشت نارگیل سیب زمینی با قاشق را در ادامه مطلب ببینید. و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 لیوان
ران یا سینه مرغ 2 عدد
پیاز 1 قطعه
زعفران آب پز 4 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق چایخوری
چوب دارچین 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه مرغ لا پلو با زرشک

مرحله اول

برای تهیه لاپلوی مرغ مجلسی ابتدا برنج را با آب ولرم و 1 قاشق چایخوری نمک در ظرفی ریخته و با توجه به نوع برنج اجازه دهید خیس بخورد. اگر برنج شما تازه است، خیس کردن برنج به مدت 30 دقیقه کافی است.

مرحله دوم

اما اگر برنج کهنه است باید مدت بیشتری خیس شود. در مدتی که برنج خیسانده است مرغ را با ریز خرد کردن پیاز آماده کنید سپس قابلمه مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک شود. سپس مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس چوب دارچین را به همراه ۲ پیمانه آب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس با قاشق کف سفید را روی سطح آب جمع کرده و دور می اندازیم. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ به مدت 30 دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

بعد از 30 دقیقه باید نصف فنجان آب مرغ در قابلمه باقی بماند. آب مرغ را صاف کرده و کنار بگذارید سپس تابه مناسبی را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید سپس تکه های مرغ را در روغن تفت دهید.

مرحله ششم

در حین سرخ کردن مرغ، نیمی از زعفران دم کرده را اضافه کنید تا مرغ خوش رنگ تر شود. سپس یک تابه کوچک را گرم کنید و روغن را اضافه کنید. حالا صبر می کنیم تا کره کاملا ذوب شود.

مرحله هفتم

در این مرحله زرشک و شکر را اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا شکر کاملا آب شود و زرشک براق شود سپس ظرف را از روی اجاق می گذاریم. سپس ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم.

مرحله هشتم

1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن را به قابلمه اضافه کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد. وقتی آب جوش آمد، برنج خیس شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله نهم

در این مرحله حدود 8 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا برنج در ابتدا بپزد. توجه داشته باشید که چون می خواهیم برنج را با مرغ به صورت ترکیبی خورش دهیم، بهتر است برنج را تا زنده است آبکشی کنیم تا بعد از پخت له نشود.

مرحله دهم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم سپس برای ته قابلمه برش های سیب زمینی یا لواش را بنا به ذائقه خود می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید سپس تکه های مرغ سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعد زرشک تفت داده شده را اضافه می کنیم سپس برنج باقی مانده را روی تکه های مرغ و زرشک می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی برنج را با آب مرغ صاف شده با باقی مانده زعفران می پوشانیم و در قابلمه می گذاریم. حالا حرارت را زیاد می کنیم تا بخار دور قابلمه را بگیرد سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم غذا به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد.

مرحله سیزدهم

بعد از اینکه برنج خوب پخت تکه های مرغ را از قابلمه خارج کنید سپس برنج را خوب هم بزنید تا زرشک روی برنج پخش شود. در آخر برنج را در ظرفی ریخته و با مرغ زعفرانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا