آشپزی

طرز تهیه مرغ پرتقالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ پرتقالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مرغ نارنجی

مرغ پرتقالی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در شمال کشور جزو غذاهای سنتی محسوب می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ نارنجی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
ران یا سینه مرغ 450 گرم
پیاز 1 قطعه
سوپ مرغ 1 فنجان
آب پرتقال 1 و ¼ فنجان
قند 1 قاشق مرباخوری
زعفران آب پز کافی
پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر زنجبیل کافی

طرز تهیه مرغ نارنجی

مرحله اول

برای تهیه مرغ نارنجی خوشمزه ابتدا سینه یا پای مرغ را با حوله خشک می کنیم سپس مقداری زعفران پخته شده و نمک و فلفل سیاه و پودر زردچوبه را روی آن می ریزیم و با دست ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

حالا روی مرغ را با نایلون برای فریزر می پوشانیم سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس پس از گذشت این مدت، تابه مناسبی را انتخاب کرده، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله داخل تابه کمی روغن می ریزیم سپس مرغ های مزه دار شده را داخل تابه می گذاریم سپس دو طرف آن را کاملا سرخ می کنیم. حالا برای تهیه سس مرغ ابتدا پیاز را پوست می گیریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را خیلی ریز خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی اجاق می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم سپس پیاز خرد شده را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پرتقال را ریز رنده کنید، سپس وقتی پیازها سبک و شفاف شد، آب مرغ را به تابه اضافه کنید. سپس مقداری نمک و فلفل اضافه کنید سپس هم بزنید.

مرحله ششم

حالا آب پرتقال و شکر را داخل تابه بریزید سپس پوست پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید، سپس وقتی ذرات شکر حل شد تکه های مرغ را اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا مرغ کاملا بپزد.

مرحله هفتم

سرگرمی روز بعد از 30 دقیقه که مرغ کاملا پخته شد و سس غلیظ شد، حرارت را خاموش کرده و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر مقداری توت سیاه روی مرغ ها بپاشید تا تزیین شود و با برنج سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا