آشپزی

طرز تهیه مشکوفی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مشکوفی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مشکوفی

مشکوفی یکی از دسرهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصل آن مربوط به استان مازندران است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه مشکوفی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم مشکوی
شیر نر 3 فنجان
نشاسته رنگی 4 قاشق غذاخوری
قند ½ فنجان
کره 25 گرم
گل سرخ ¼ فنجان
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری چاشنی
خلال بادام کافی
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه مشکوفی

مرحله اول

من آماده می کنم مشکوفی خوشمزه در ابتدای کار مقداری خلال بادام را با گلاب در ظرف مناسبی بریزید و بگذارید خلال بادام خیس بخورد. حالا شیر و نشاسته رنگی را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

سپس شیر را خوب هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط شیر گرم شود. حالا شکر را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط شیر را مدام هم می زنیم تا شکر حل شود سپس کره را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم. حالا مخلوط خلال بادام و گلاب را به قابلمه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط ماشوفی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا خامه را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه در مخلوط پخش شود سپس مخلوط مشکوفی را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری زعفران پخته شده را به یکی از قسمت های مخلوط مشکوفی اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مخلوط زعفرانی شود. حالا مقداری از مخلوط سفید را در لیوان های سرو بریزید و آن را صاف کنید.

مرحله ششم

سپس مخلوط زعفران را روی مخلوط سفید بریزید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. در آخر دسر مشکوفی را با برش های توت فرنگی تزئین و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا