آشپزی

طرز تهیه موجور سیب زمینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پوره سیب زمینی

محور سیب زمینی که یکی از غذاهای ترکی است شباهت زیادی به نارگیل سیب زمینی ما ایرانی ها دارد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پوره سیب زمینی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 3 تا 4 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 قطعه
یک تخم مرغ 2 عدد
شوید و جعفری 1 بسیاری
رب گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
ارد 2 فنجان
نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و فلفل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه مهره سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و بشویید سپس روی رنده ریز رنده کنید و در ظرف مناسبی بریزید. سپس هویج را می شوییم.

مرحله دوم

حالا هویج را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و با دندان های ریز رنده رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله آب اضافی پیاز را جدا می کنیم و پوره یا پوره گوجه فرنگی و آرد را همراه با تخم مرغ به سیب زمینی ها اضافه می کنیم سپس خوب هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس جعفری و شوید را بشویید.

مرحله چهارم

حالا جعفری و شوید را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود سپس روی تخته گوشت می گذاریم. سپس سبزی ها را ریز خرد می کنیم سپس نمک، فلفل سیاه، فلفل سیاه و گشنیز خشک را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بیکینگ پودر را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا می گذاریم روغن مایع خوب داغ شود سپس با قاشق مقداری از مواد را برداشته و به تابه اضافه می کنیم. سپس بگذارید کاملا سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در آخر برش های سیب زمینی را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس در بشقاب مورد نظر چیده و با ماست تغلیظ شده و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا