آشپزی

طرز تهیه موهیتو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه موهیتو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه موهیتو

موهیتو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و دلچسب است که بسیار راحت و سریع با کمترین مواد موجود تهیه می شود و برای سرو در روزهای گرم بسیار مناسب و شیک می باشد.این نوشیدنی خوشمزه طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه موهیتو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
جوش شیرین 1 فنجان
لیموی تازه 4 عدد
یخ 1 لیوان و نیم
برگ نعناع تازه 1 فنجان
دارچین (شکر یا عسل) 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه موهیتو

مرحله 1: لیموها را آماده کنید

ابتدا لیموها را بشویید و سپس پوست آن را بگیرید و سعی کنید دانه ها را جدا کنید زیرا اگر دانه ها داخل لیمو بماند باعث تلخ شدن نوشیدنی می شود.بهتر است برای موهیتو از لیموهای آبدار و رسیده استفاده کنید.

مرحله 2: نعنا را خرد کنید

سپس مقداری نعناع را بشویید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس نعنا را به قطعات کوچک برش دهید و کنار بگذارید، مقدار نعنا بستگی به ذائقه شما دارد، می توانید از نعنا کم و بیش استفاده کنید.

مرحله 3: لیمو و نعنا را مخلوط کنید

سپس لیموی تازه را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و سپس نعناع تازه و خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود تا عطر نعنا و لیمو پخش شود و طعم فوق العاده ای پیدا کند.

مرحله 4: آب گازدار یا آب ساده اضافه کنید

سپس مقداری آب گازدار به مخلوط مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا مخلوط کمی رقیق شود و به جای آب گازدار می توانید از آب ساده استفاده کنید که تفاوت چندانی ندارد و حتی آب ساده مفیدتر است.

مرحله 5: یخ را خرد کرده و مواد را مخلوط کنید

سپس مقداری یخ را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید یا از تکه های یخ شکل کوچک استفاده کنید و روی مواد بریزید و مخلوط کن را روشن کنید تا کاملا مخلوط شوند و بستنی ها به صورت پودر در بیایند و با مواد مخلوط شوند و موهیتو کاملا سرد شده بودن

مرحله ششم: موهیتو را شیرین کنید

سپس مقداری گشنیز را در مخلوط کن یا همزن بریزید و با تمام مواد مخلوط کنید تا نوشیدنی کمی شیرین شود و در صورت در دسترس نبودن گشنیز می توانید بنا به ذائقه خود از کمی عسل یا شکر برای شیرین شدن موهیتو استفاده کنید.

مرحله 7: مقدار شیرینی را به سلیقه تنظیم کنید

مقدار عسل یا شکر بستگی به ذائقه و ترجیح شما دارد، مقداری که می خواهید نوشیدنی شیرین باشد، سپس مقداری موهیتو بچشید و شیرینی آن را بچشید و اگر کاملا از طعم آن راضی بودید، نوشیدنی را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله هشتم: موهیتو نهایی را تزیین و سرو کنید

سپس موهیتو را در لیوان های مناسب سرو بریزید و با چند برگ نعناع تازه تزیین کنید، یک عدد لیموترش را هم شسته و قاچ کنید، سپس یک برش حلقه ای شکل از لیمو را روی لیوان موهیتو قرار دهید و تزیین کنید. در آخر موهیتو را به عنوان یک نوشیدنی سالم و با طراوت در روزهای گرم برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا