آشپزی

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی

میرزا قاسمی یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که طعم خاصی دارد. این غذای خوشمزه اصالتا متعلق به استان گیلان است برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
بادمجان 2 عدد وسط
گوجه فرنگی 4 عدد وسط
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سیر 4 عدد قرص
یک تخم مرغ 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی

مرحله اول

من آماده می کنم میرزا قاسمی مجلسی ابتدا بادمجان ها و گوجه ها را خوب می شوییم سپس با چاقو بر روی پوست بادمجان ها شکاف ایجاد می کنیم تا سریعتر بپزند. سپس قسمت اضافی گوجه فرنگی را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان و گوجه فرنگی را رشته کنید سپس روی اجاق گاز تفت دهید تا کاملا بپزند و نرم شوند. اگر بخواهیم این غذا را در رستوران تهیه کنیم باید بادمجان و گوجه فرنگی را روی کبابی زغالی کبابی کنیم.

سطح سوم

اگر به دلایلی دوست نداریم میرزا قاسمی ما طعم دودی بادمجان را داشته باشد، می توانیم بادمجان ها را در فر قرار دهیم تا بپزند یا بجوشانند. البته وجه تمایز اصلی میرزا قاسمی طعم دودی بادمجان است.

مرحله چهارم

بعد از اینکه بادمجان ها و گوجه ها کبابی شدند پوست آن ها را جدا می کنیم و در ظرف مناسبی می گذاریم سپس با گوشت کوب یا همزن بادمجان ها و گوجه ها را خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی اجاق گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم. در همین حین سیر را رنده کرده و به ماهیتابه اضافه کنید سپس خوب تفت دهید تا بوی سیر رنده شده به مشام برسد.

مرحله ششم

وقتی سیر معطر شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا ادویه ها معطر شوند. سپس بادمجان های خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و با سیر خوب تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا باید چند دقیقه بادمجان را سرخ کنیم تا کاملا نرم شود و آب اضافی آن گرفته شود. سپس بادمجان ها را از یک طرف تابه جمع می کنیم و از طرف دیگر رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که پوره گوجه فرنگی باید چند دقیقه تفت داده شود تا طعم و بوی خامی آن کاملا جذب شود. بعد از اینکه پوره گوجه فرنگی سرخ شد، گوجه فرنگی های له شده را به تابه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله نهم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و می گذاریم آب گوجه کاملا کشیده شود و میرزا قاسمی داخل روغن بریزد. بعد از اینکه میرزا قاسمی داخل روغن شد، تخم مرغ را به همراه کمی نمک به تابه اضافه کنید.

مرحله دهم

حالا باید میرزا قاسمی را مدام هم بزنیم تا تخم مرغ خوب با بقیه مواد مخلوط شود. بعد از اینکه تخم مرغ کاملا جا افتاد و پخت، میرزا قاسمی را در ظرف مناسبی گذاشته و با نان تازه سرو کنید.

با تشکر از دستور میرزا قاسمی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا