آشپزی

طرز تهیه میگو پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج با میگو

برنج یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است. ضمن اینکه این غذا به روش های مختلفی تهیه و سرو می شود. مخلوط پلو یا مخلوط پلو بسته به مواد مخلوط شده با آن متفاوت است و به جای اینکه خورش و برنج را جداگانه سرو کنند با هم پخته و سرو می شوند که طرفداران زیادی دارد. برنجی که طبق این دستور پخته می شود همراه با میگو پخته و سرو می شود و با آنها مخلوط می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو پلو به نکته زیر عمل کنید.

مواد لازم برای برنج میگو
میگو تمیز شده 500 گرم
برنج 3 فنجان
سبزیجات شامل گشنیز و شوید از هر کدام 100 گرم
شنبلیله خشک 1 قاشق چایخوری
کشمش 1 فنجان
پیاز 2 عدد بزرگ
گردو دو سوم فنجان
زعفران آب پز غلیظ کافی
زردچوبه، دارچین، زیره، دانه های گشنیز نیمه له شده و نمک کافی
پودر لیمو عمانی 1 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده یا له شده 1 قاشق چایخوری ch

طرز تهیه برنج با میگو

مرحله اول

برای تهیه میگو پلو ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. سپس تابه ای برمی داریم و با کمی روغن حرارت می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز خرد شده را در تابه داغ می گذاریم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و سرخ می کنند. زردچوبه له شده، زیره، دارچین، تخم گشنیز و پودر لیمو عمانی را به آن اضافه می کنیم. 200 گرم سبزی داریم که می شوییم و وقتی آب آن کشیده شد ریز خرد می کنیم.

سطح سوم

سپس با پیاز تفت می دهیم. سپس میگوهای تمیز شده را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنند. سپس زعفران پخته شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مزه دار شود سپس مواد را خوب تفت دهید.

مرحله چهارم

کشمش و گردو را به آن اضافه کنید و در صورت تمایل شنبلیله را اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید و در آخر نمک را تنظیم کنید و کنار بگذارید. برنج را از شب قبل شسته و با آب و نمک خیس می کنیم.

مرحله پنجم

در آب برنج بریزید. سپس یک قابلمه را آب می کنیم و روی اجاق می گذاریم تا بجوشد. سپس برنج را به همراه نمک اضافه می کنیم و می جوشانیم و کمی آبکش می کنیم. سیب زمینی ها را رنده کنید و یک قابلمه بردارید.

مرحله ششم

کمی روغن و نصف لیوان آب داخل آن بریزید. سیب زمینی رنده شده را با نمک و زعفران و روغن مخلوط می کنیم و کف قابلمه می گذاریم و له می کنیم. آب برنج بخارپز را بهتر می کند. سیب زمینی ها را صاف کنید.

مرحله هفتم

و لایه لایه برنج و سس میگو و زعفران آب پز میریزیم. مقداری پودر دارچین و زعفران روی برنج بپاشید و بگذارید بجوشد. در آخر مقداری روغن داغ به برنج اضافه کنید تا سرخ شود. سپس در ظرف مورد نظر گذاشته و با پیاز داغ و کشمش سرخ شده تزئین می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا