آشپزی

طرز تهیه نان آلبالویی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان آلبالویی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان گیلاس

نان گیلاس یکی از نان های خوش طعم و لذیذ است که به راحتی و سریع تهیه می شود و بافت آن بسیار سبک و لطیف است و می توانید نان گیلاس را به روش های مختلف تهیه کنید و به عنوان یک صبحانه مقوی از آن استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نان گیلاس برای اقامت آینده با سایت آموزشی.

مواد لازم برای نان گیلاس
آرد نان شیک 250 گرم
مخمر فوری 4 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
شیر خشک قنادی 15 گرم
قند 25 گرم
نمک 3 گرم
شیر نر 50 گرم
کره 30 گرم
اب 4 تا 7 قاشق غذاخوری
وانیل کافی
مارمالاد گیلاس کافی

طرز تهیه نان گیلاس

مرحله 1: تهیه مواد اولیه

به طرز تهیه نان گیلاس ابتدا شیر را در ظرفی بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و شکر کاملا در شیر حل شود، سپس مقداری شیرخشک به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بافت آن به اندازه باشد. یکسان .

مرحله 2: مخمر و تخم مرغ را اضافه کنید

سپس مایه مایه را به مخلوط مواد اضافه کرده و خوب هم می زنیم سپس تخم مرغ را اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا با مواد مخلوط و یکدست شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک می کنیم تا بافت آن سبک شود.

مرحله 3: آرد و مواد را اضافه کنید

سپس آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند سپس کمی نمک و کمی وانیل به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا عطر وانیل در مواد پخش شود و سپس آب را کم کم روی مواد می ریزیم و مخلوط کردن، ترکیب کردن

مرحله 4: خمیر را ورز دهید و روغن اضافه کنید

در مرحله بعد مواد را با دست ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدست شود سپس کره را اضافه کرده و با دست به مدت 10 تا 15 دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید که به دست نچسبد و کرک نشده است

مرحله 5: خمیر را در یک کاسه چرب شده بگذارید

سپس داخل یک کاسه را با روغن مایع چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید و روی کاسه را با سلفون یا نایلون یا پارچه بپوشانید و بگذارید خمیر به مدت یک ساعت در دمای محیط بماند و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

مرحله ششم: خمیر را برای فیلینگ آماده کنید

بعد از این مدت خمیر را از کاسه خارج کرده و روی سطح صافی قرار دهید سپس با وردنه خمیر را به شکل مربع پهن کنید و فیلینگ دلخواه را که از قبل آماده کرده اید روی آن بریزید و کاملا روی آن پخش کنید. سطح خمیر را با کمک کاردک.

مرحله 7: آماده سازی فیلینگ گیلاس

برای فیل شدن نان آلبالو بهتر است مربای آلبالو را از صافی رد کنید تا شهد آن جدا شود سپس آلبالوها را در مخلوط کن بریزید یا با پرس برقی یا دستی کاملا له کنید و سپس روی خمیر بمالید تا آب مربا از خمیر خارج می شود. نریزید

مرحله هشتم: خمیر را پهن کرده و فیل را اضافه کنید

می توانید از فیلینگ شکلاتی یا خامه ای وانیلی هم استفاده کنید، سپس خمیر را از یک طرف به وسط بچرخانید و سپس از طرف دیگر تا وسط خمیر بغلتانید تا نان ها به هم برسند، سپس با انگشت کمی فشار دهید تا نان ما تقسیم نمی شود.

مرحله 9: برش خمیر و آماده سازی برای پخت

سپس خمیرهای فرم گرفته را با چاقوی تیز به اندازه های دلخواه و یکنواخت برش دهید سپس در سینی فر یا کاغذ نسوز به شکل دلخواه قرار دهید و سپس برش های خمیر را با فاصله در آن بچینید و سطح نان ها را چرب کنید. با کره

مرحله 10: خمیر برش را رها کرده و دستمال را آماده کنید

سپس روی سینی یا قالب را با سلفون یا حوله بپوشانید و برش های خمیر را به مدت 60-70 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید و حجم آنها زیاد شود.

مرحله یازدهم: یک دستمال با تخم مرغ و وانیل آماده کنید

وقتی تخم مرغ کاملا آب شد، کمی وانیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود، پس از استراحت و حجم دادن به خمیر، خمیر را با حوله پاک کنید.

مرحله 12: پخت نان در فر

سپس قالب را در فری که به مدت 10 دقیقه گرم شده است قرار دهید و دمای فر گازی را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید نان ها به مدت 8 تا 10 دقیقه خوب بپزند تا سطح آن طلایی شود و سپس قالب را از روی Remove in خارج کنید. فر

مرحله 13: نان را خنک کرده و از کاغذ پخت خارج کنید

سپس قالب را در دمای محیط قرار دهید تا نان ها کمی خنک شوند و سپس به آرامی آنها را از کاغذ فر خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید سپس به سلیقه خود می توانید روی نان ها مقداری عسل یا شکلات آب شده بریزید و پهن کنید. با برس

مرحله چهاردهم: نان را تزئین کرده و سرو کنید

سپس سطح نان را با پسته، پودر نارگیل یا گردوی خرد شده تزیین کنید، سپس نان گیلاس را در ظرف مناسبی قرار دهید و به عنوان صبحانه ای سالم، مقوی و لذیذ یا با چای تازه، کره و مربا سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا