آشپزی

طرز تهیه نان اهری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان آری

نان آری یکی از نان های سنتی و بسیار پرطرفدار در شهرستان اهر است که شبیه به کلوچه است برای مشاهده کامل آموزش مرحله به مرحله. طرز تهیه نان آری برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم نان آری
آرد قنادی 6 لیوان
روغن مایع 1 و ¼ فنجان
ماست شیر ​​کامل 1 فنجان
شکر پودر شده 3 لیوان
یک تخم مرغ 2 عدد
پودر زنجبیل 2 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق مرباخوری
سرکه 1 قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 2 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
آب انگور 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان آری

مرحله اول

برای تهیه نان آری خانگی در ابتدای کار پودر قند را به همراه تخم مرغ و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با چکش برقی به مدت 7 دقیقه بزنید تا مخلوط تخم مرغ سفید و کشدار شود.

مرحله دوم

حالا کره مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید، سپس هم بزنید تا یکدست شود. سپس ماست، سرکه و بیکینگ پودر را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله اجازه دهید مخلوط ماست به مدت 5 تا 10 دقیقه تخمیر شود. سپس پودر هل را به همراه پودر زنجبیل داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا که ماست تخمیر شد آن را داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مراقب باشید خمیر را زیاد مخلوط نکنید تا نرم و کشدار شود. سپس بعد از جمع آوری خمیر روی کاسه را سلفون بپوشانید و به مدت 5 تا 10 ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله ششم

حالا بعد از گذشت این مدت خمیر را از یخچال خارج می کنیم سپس سطح کار را با آرد می پوشانیم و خمیر را از ظرف خارج می کنیم. سپس چند ضربه به خمیر می زنیم تا هوای اضافی بین آن گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و مقداری آرد روی خمیر می ریزیم. سپس خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر پهن می کنیم سپس برش می دهیم. سپس فر را روی 190 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. سپس سینی را کاملا با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر را با احتیاط از سطح کار با کاتر جدا می کنیم و با فاصله از هم در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد دستمال را درست می کنیم. برای این کار زرده را از سفیده جدا کرده سپس زرده را به همراه روغن مایع و آب انگور در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال خوب مخلوط کنید.

مرحله دهم

حالا برس را در مخلوط دستمال کاغذی فرو می کنیم سپس روی رب ها می مالیم و وقتی همه رب ها را پاک کردیم دوباره برس را در مخلوط دستمال کاغذی فرو می کنیم و روی رب ها می مالیم. سپس با چنگال روی خمیر خط می کشیم.

مرحله یازدهم

در آخر سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا بپزند. بعد از این مدت نان را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود سپس سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا