آشپزی

طرز تهیه نان بادکنکی با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان بادکنکی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان بادکنکی

نان بادکنکی یکی از نان های لذیذ، ساده و لذیذ است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد، این نان را می توانید در وعده صبحانه یا شام با کره، مربا و چای داغ سرو کنید، نان بادکنکی که بافتی سبک و لطیف دارد بسیار است. خوشمزه، آسان برای درست کردن برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بادکنکی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آرد همه منظوره یا آرد مخصوص 125 گرم
گل کامل دانه 125 گرم
خمیر مایه فعال 50 گرم
اب 160-170 گرم
نمک 5 گرم
قند 4 گرم
مخمر فوری 4 گرم
کره 12 گرم

طرز تهیه نان بادکنکی

مرحله 1: مخلوط کردن آرد ریز

ابتدا مقداری آرد ریز یا آرد مخصوص صفر را در ظرفی بریزید سپس آرد سبوس دار را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند سپس مقداری مایه فوری روی مخلوط آرد بریزید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود. با هم هم بزنید

مرحله دوم: نمک، شکر و خمیر مایه را به مواد اضافه کنید

سپس مقداری نمک به مخلوط مواد خشک اضافه کرده و با آنها مخلوط کنید سپس شکر را روی مواد خشک بریزید و مخلوط کنید تا زمانی که همه مواد خشک مخلوط و یکدست شود سپس مواد خمیر مایه را اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله 3: آب را به مخلوط اضافه کنید

سپس آب را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا خمیر جمع شود و فرم بگیرد، در این مرحله نیازی نیست خمیر را با دست ورز دهید، فقط آب را با مواد خشک مخلوط کنید، مواد را هم بزنید. با یکدیگر.

مرحله چهارم: کره مایع را به مواد اضافه کنید و خمیر را بگذارید

سپس کره مایع را به مواد اضافه کنید، دوباره با لیسک مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود و کره جذب مواد شود، سپس روی کاسه را با نایلون بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق فرم بگیرد.

مرحله 5: خمیر را به مقدار لازم ورز دهید

بعد از این مدت نایلون را از ظرف خارج کرده، دستان خود را با کمی آب مرطوب کنید، سپس خمیر را با دست خیس ورز دهید تا بافتی یکدست، یکنواخت، نرم و لطیف حاصل شود، باید خمیر را حدود 10 دقیقه ورز دهید. تست کشش خوب

مرحله 6: از دستگاه ورز دهنده برای ورز دادن خمیر استفاده کنید

برای بررسی کشسانی قسمتی از خمیر را با دو دست بکشید و باز کنید خمیر باید خیلی نازک باشد اما پارگی نداشته باشد می توانید از دستگاه ورز دهنده استفاده کنید اما اگر در دسترس نبود از دست استفاده کنید و ورز دهید.

مرحله 7: اجازه دهید خمیر استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود

وقتی خمیر کاملا یکنواخت شد، روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید، اجازه دهید خمیر یک ساعت در دمای اتاق استراحت کند، کاملا ور بیاید و حجم آن تقریبا دو برابر شود، سپس نایلون را از ظرف خارج کنید، کمی آرد روی خمیر بریزید و بازی

مرحله هشتم: پفک را بردارید و به قسمت های مساوی تقسیم کنید

سپس خمیر پف کرده را با انگشت فشار دهید، سپس خمیر را روی سطح صافی که آرد پاشیده اید قرار دهید، خمیر را با کاردک به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید، روی هر قسمت کمی آرد بریزید و با دست پهن کنید. معامله.

مرحله 9: چانه های خمیر پفکی را شل کنید

سپس تمام قسمت های خمیر را به همین ترتیب ورز داده و کنار می گذاریم، سپس روی خمیر را نایلون می کشیم و 10 دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت می دهیم، پس از این مدت خمیر را بیرون می آوریم، روی یک ریش خمیر آرد می پاشیم. .

مرحله 10: خمیر نان بادکنکی را پهن کنید

روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و با وردنه با احتیاط روی سطح خمیر بغلتانید و به ضخامت نیم سانت پهن کنید، نکته مهم برای پخت نان بادکنکی این است که باید وردنه را به آرامی روی آن بغلتانید. سطح خمیر به طوری که خمیر پاره نشود.و بافت آن مرغوب است.

مرحله یازدهم: خمیر را استراحت دهید و کاغذ پخت را در قالب قرار دهید

همه گلوله های خمیر را به همین ترتیب آماده کنید، پس از باز کردن تمام خمیر، یک حوله نخی روی آن ها قرار دهید و 10 دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت دهید، سپس کاغذ روغنی را در سینی فر قرار دهید تا کف آن کاملا پوشانده شود.

مرحله 12: خمیر را در طبقه بالای فر قرار دهید و نان را بپزید

برای پخت نان می توانید از ورقه نچسب استفاده کنید. ورق نچسب را روی سطح صاف قرار دهید سپس خمیر را روی ورق نچسب یا در سینی فر قرار دهید سپس سینی یا ورق نچسب را در فری که یک ربع کاملا گرم شده است قرار دهید. ، در طبقه بالا نزدیک عنصر بالایی قرار دهید.

مرحله 13: دمای فر را تنظیم کنید و نان را در فر بپزید

دمای فر را روی 230 تا 250 درجه سانتیگراد قرار دهید، اجازه دهید خمیر به مدت 5 تا 6 دقیقه در فر بپزد و آماده هستند، مراقب باشید اگر زمان پخت بیشتر از این باشد، خمیر خشک می شود، در نتیجه حباب ایجاد می شود. نان ها در اثر دست دادن کیفیت خود را از دست می دهند

مرحله چهاردهم: بادکنک را از فر خارج کنید

بعد وقتی همه نان ها پخت و آماده شدند از فر خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید و نان ها را روی هم بگذارید و روی آن ها را با حوله نخی بپوشانید تا بافت نان ها نرم شود می توانید بپزید. این نان را به جای در فر از تابه استفاده کنید و نان را در آن بپزید.

مرحله 15: پختن نان حباب دار

تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا کاملا داغ شود، سپس حرارت را کم کنید، خمیر را در ماهیتابه قرار دهید، اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه بپزد، سپس به آرامی آن را برگردانید تا طرف دیگر خمیر پخته و طلایی شود. . خمیر را از تابه خارج کنید. سرگرمی روز بادکنک را به عنوان یک نان صبحانه خوشمزه، ساده و جذاب با کره و مربا و یا به عنوان یک میان وعده خوش طعم با انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا