آشپزی

طرز تهیه نان رول نارگیلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان رول نارگیلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رول نارگیل

نان نارگیلی یکی از انواع نان های خوش طعم و لذیذ است که با مواد مختلفی درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان نارگیلی را در ادامه مطلب ببینید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
ارد 2 لیوان آبجو
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
قند ¼ فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
نمک ½ قاشق چایخوری
بهبود دهنده 1 قاشق چایخوری
شیر ولرم ½ فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
مواد میانی برای نان
کره 30 گرم
قند 2 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 3 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
عسل رقیق شده 2 قاشق چایخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 1 قاشق غذاخوری
خلال پسته 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رول نارگیل

مرحله اول

برای تهیه رول نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه نمک در ظرفی نسبتا گود میریزیم سپس شکر را به همراه مواد بهبود دهنده و مخمر و تخم مرغ و شیر به کاسه اضافه میکنیم و با چنگال مخلوط میکنیم. .

مرحله دوم

حالا کره مایع را به کاسه اضافه کنید و خمیر را به مدت 5 دقیقه خوب ورز دهید. سپس خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار می دهیم و سپس روی کاسه را با یک حوله تمیز می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه استراحت می دهیم.

سطح سوم

بعد از این مدت خمیر را ورز می دهیم تا خمیر اضافی گرفته شود سپس دوباره روی آن را با حوله می پوشانیم و برای بار دوم به مدت 20 دقیقه در دمای محیط می گذاریم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم

سپس روغن را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید دمای آن با دمای محیط سازگار شود. بعد از استراحت دوم خمیر دوباره آن را ورز می دهیم تا هوای اضافی گرفته شود و بعد از آن سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و به شکل مستطیل در می آوریم. حالا کره را که به دمای محیط رسیده روی سطح خمیر میمالیم و پودر نارگیل را به همراه شکر روی خمیر میپاشیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را پهن کرده و به 6 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. بعد از آن داخل و اطراف آن را به شکل دلخواه با روغن آغشته می کنیم و روی آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم و بعد نان های خمیر را با فاصله از هم در سینی می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نان ها را دوباره با کیسه فریزر روغنی می پوشانیم سپس برای بار سوم نان ها را 30 دقیقه دیگر استراحت می دهیم تا حجیم شوند. در این فاصله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. بعد از این مدت خمیر را با کره آب شده آغشته می کنیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان رول ها به مدت 30 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان کاملا خنک شود. سرگرمی روز رول ها را با عسل رقیق شده آغشته کرده و به دلخواه با پودر نارگیل یا خلال پسته تزئین می کنند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا