آشپزی

طرز تهیه نان شوید +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان

نان شوید یکی از انواع نان های لذیذ و معطر است که طبق دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان برای سرگرمی روز همراه باشید

به مواد لازم برای نان تبدیل شود
ارد 200 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
پودر مخمر 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
شیر ولرم 100 گرم
نمک ½ قاشق چایخوری
روغن مایع 20 گرم
فلفل های رنگارنگ ⅕ فلفل سیاه
شوید تازه ¼ فنجان
پنیر شیر ¼ فنجان
پیتزا با پنیر ⅕ لیوان
کنجد 1 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه نان

مرحله اول

برای تهیه نان رازیانه ای خوشمزه در ابتدای کار مایه را به همراه شکر و شیر گرم در ظرف مناسبی می ریزیم و کمی هم می زنیم سپس 10 دقیقه استراحت می دهیم تا فعال شود.

مرحله دوم

در همین حین تخم مرغ را به همراه نمک در ظرف مناسبی ریخته و با همزن دستی هم میزنیم تا بافت تخم مرغ از انعقاد خارج شود سپس به کاسه با مایه اضافه کرده و مخلوط میکنیم.

سطح سوم

سپس روغن را به کاسه اضافه کرده و پس از کمی هم زدن، آرد الک شده را به کاسه اضافه کرده و خوب ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای اتاق می گذاریم تا عمل تخمیر انجام شود. در همین حین رازیانه را ریز خرد کرده و کنار می گذاریم سپس پنیر و فلفل را ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا در ظرف مناسبی فلفل، پنیر، نمک، کنجد و پنیر پیتزا را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پس از استراحت خمیر، دوباره آن را خوب ورز دهید تا هوای اضافی گرفته شود.

رتبه ششم

سپس مخلوط سبزیجات را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سبزیجات و خمیر با هم ترکیب شوند. حالا داخل قالب گرد را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را داخل آن پهن کنید تا 30 دقیقه استراحت کند.

مرحله هفتم

در این فاصله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. بعد از استراحت دوم، خمیر را با پشت وردنه سوراخ کنید، سپس روی آن را با مخلوط شیر و تخم مرغ بپوشانید.

مرحله هشتم

حالا مقداری از مخلوط پنیر و فلفل را برای تزیین روی خمیر بریزید و قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا نان به مدت 25 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد و روی آن طلایی شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا