آشپزی

طرز تهیه نان شیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان شیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان شیر

نان شیر یکی از نان های سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه نان شیر برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان شیر
شیر ولرم 1.5 فنجان
آب ولرم ¼ فنجان
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
کره ¼ فنجان
آرد سفید حدود 4 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
کنجد 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان شیر

مرحله اول

من آماده می کنم نان شیری خوشمزه در ابتدای کار شیر تازه ولرم را به همراه آب ولرم و شکر و مایه فوری در ظرف مناسبی می ریزیم سپس درب ظرف را با بشقاب می بندیم و اجازه می دهیم مایه مایه عمل کند.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از اینکه مایه کف کرد زرده و سفیده را جدا می کنیم سپس سفیده را به همراه نمک و کره مایع به کاسه با مایه اضافه می کنیم و با چنگال مخلوط می کنیم.

سطح سوم

حالا آرد را داخل الک بریزید و روی مواد داخل کاسه الک کنید. در همین حین مواد را با هم مخلوط می کنیم تا به شکل خمیر درآید. توجه داشته باشید که آرد را باید به صورت کنترل شده اضافه کنیم.

مرحله چهارم

وقتی خمیر کمی چسبناک شد از اضافه کردن آرد خودداری کنید سپس خمیر را روی سطح کار انتقال دهید و چند دقیقه ورز دهید تا یکدست و یکدست شود. سپس کاسه را چرب کرده و خمیر را دوباره داخل کاسه بریزید.

مرحله پنجم

روی کاسه را با سلفون بپوشانید و خمیر را یک ساعت استراحت دهید. بعد از این مدت خمیر را روی سطح کار انتقال دهید و چند دقیقه ورز دهید تا هوای اضافی گرفته شود.

مرحله ششم

حالا خمیر را به 10 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را ورز دهید. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم داغ شود سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

سپس خمیر را به قطر یک سانتی متر پهن کرده و در سینی فر قرار می دهیم. سپس زرده تخم مرغ را با زعفران آب پز شده مخلوط می کنیم و خمیر را با دستمال پاک می کنیم و مقداری کنجد روی آن ها می ریزیم.

مرحله هشتم

بعد از 10 دقیقه سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید نان به مدت 20 دقیقه بپزد. بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم تا نان طلایی شود سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا