آشپزی

طرز تهیه نان شیر فرانسوی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان شیر فرانسوی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان شیر فرانسوی

نان شیر فرانسوی یکی از نان های فوق العاده خوش طعم و لذیذ است که منشا آن فرانسه است، می توانید از این نان خوشمزه به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی استفاده کنید و یا آن را با دارچین دیگری برای صبحانه سرو کنید. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه نان شیر فرانسوی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نان شیر فرانسوی
آرد نان شیک 450 گرم
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری
شیر نر 280 گرم
شیرخشک 30 گرم
نمک 2 قاشق چایخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم

طرز تهیه نان شیر فرانسوی

مرحله 1: تهیه مواد اولیه

برای تهیه نان شیر فرانسوی ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس در ظرفی بریزید سپس کمی نمک و شکر و پودر شیر خشک و مایه مایه فوری را به آرد اضافه کنید و مخلوط کنید و مخلوط کنید. بافت مخلوط یکنواخت است.

مرحله 2: شیر را به مخلوط اضافه کنید

سپس شیر را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود، در این مرحله ممکن است خمیر کمی سفت شود، نگران نباشید، وقتی کره را اضافه کرده و مخلوط کنید، خمیر به دست می آید. نرم و لطیف شود..

مرحله 3: کره را اضافه کنید و خمیر را ورز دهید

سپس کمی روغن به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند و بعد از اضافه کردن روغن خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم تا بافت یکدست و یکدست شود و سطح آن ترکی نداشته باشد به دست نچسبد.

مرحله 4: خمیر را در یک کاسه چرب شده بگذارید

سپس کاسه را روغن زده و خمیر را به شکل گرد در می آوریم و سطح آن را کمی چرب می کنیم و داخل ظرف می گذاریم سپس روی آن را با پلاستیک یا سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت یک ساعت و نیم در دمای محیط ور بیاید. محیط.

مرحله 5: خمیر پف کرده را ورز دهید

بعد از اینکه خمیر ور آمد و حجم آن تقریبا دو برابر شد، نایلون یا سلفون را از کاسه بردارید و روی سطح صافی قرار دهید، سپس خمیر را با انگشت فشار دهید تا هوای داخل آن خارج شود و خمیر را کمی ورز دهید، سطح آن را قرار دهید.

مرحله 6: خمیر را به قسمت های مساوی تقسیم کنید

سپس خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم کرده و ریش را بردارید و اجازه دهید خمیر 10 دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت کند و ور بیاید سپس قالب یا تابه را با روغن یا کره چرب کنید و کف قالب را کاغذ پخت قرار دهید. ، دادن

مرحله 7: خمیر را در تابه قرار دهید

سپس خمیر را به شکل بیضی در آورده و در سینی به فاصله حداقل 6 سانتی متر از هم قرار دهید، سپس با کف دست فشار دهید تا خمیر کمی پخش شود، سپس یک پارچه تمیز روی خمیر بکشید و بگذارید استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. .

مرحله هشتم: سطح خمیر را برای پخت آماده کنید

بعد از حدود یک ساعت و نیم حجم خمیر دوبرابر شده و به اندازه کافی بلند می شود سپس با چاقوی تیز یا تیغ سه خط موازی به ضخامت 5 میلی متر بکشید سپس قالب را در فری که به مدت 10 دقیقه گرم کرده اید قرار دهید. . قرار دادن .

مرحله 9: درجه حرارت را تنظیم کنید و نان را بپزید

سپس دمای فر برقی را روی 180 درجه و فر گازی را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و نان را به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر بگذارید تا سطح آن طلایی شود و بعد از پخت به دلیل تغییر رنگ نان، نان را تغییر دهید. وجود شیر خشک در آن است

مرحله 10: نان را خنک کرده و سرو کنید

اگر شیر خشک ندارید می توانید خمیر را قبل از پخت با کمی شیر بمالید، پس از پخت نان را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس نان را با احتیاط از قالب خارج کنید و آن را بیرون بیاور. این نان نیازی به دستمال ندارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا