آشپزی

طرز تهیه نان صبحانه بازاری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان صبحانه بازاری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان بازاری برای صبحانه

نان صبحانه یکی از پرمصرف ترین و لذیذترین نان های بین المللی است که برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام می توانید آن را در دستور العمل های مختلف تهیه کنید. طرز تهیه نان بازاری برای صبحانه برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم نان صبحانه
آرد سفید 5 تا 6 فنجان
شیر گرم 1 فنجان
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 1 لیوان شراب قرمز
یک تخم مرغ 3 عدد
کره ½ فنجان سر
آب ولرم ½ فنجان
نمک 1 قاشق چایخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان بازاری برای صبحانه

مرحله اول

من آماده می کنم نان خوشمزه برای صبحانه ابتدا مایه فوری را با شکر و آب گرم در ظرف مناسبی مخلوط می کنیم سپس روی کاسه را می پوشانیم و چند دقیقه کنار می گذاریم تا مایه شکل بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید سپس با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. سپس شیر ولرم را به همراه بقیه شکر و روغن و مایه خمیر به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا مواد رو خوب هم میزنیم تا یکدست بشه. در مرحله بعد آرد و نمک را با هم مخلوط می کنیم سپس مواد را داخل کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را هم می زنیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که آرد را فقط تا جایی اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد. بعد از اینکه خمیر به دست نچسبید، آرد اضافه نمی کنیم، سپس ظرف مناسبی را با روغن خوب چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر تمام شده را برداشته و به کاسه اضافه می کنیم. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در آشپزخانه می گذاریم تا حجمش دو برابر شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت خمیر را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه ورز دهید. سپس روی لیموها را با حوله می پوشانیم و 20 دقیقه دیگر می گذاریم تا خمیر پف کند.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود سپس سینی را با کاغذ پخت بپوشانید. بعد از آن خمیر را با وردنه باز کرده و در سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

حالا زرده تخم مرغ را با چنگال ترکیب می کنیم و روی خمیر را با برس زرده تخم مرغ می زنیم و مقداری کنجد روی آن ها می پاشیم. سپس سینی را به مدت 20-30 دقیقه داخل فر می گذاریم تا کاملا بپزد.

مرحله نهم

بعد از اینکه نان ها کاملا پخت، گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا نان ها طلایی شوند. سپس نان را از فر خارج کرده و در یک حوله نخی قرار دهید تا هنگام سرو نرم بماند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا