آشپزی

طرز تهیه نان ماست با طعمی فوق العاده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

چگونه نان خود را درست کنیم

نان ماست یکی از نان های خوشمزه، ساده و مقوی است که می توان آن را به روش های مختلف و خیلی راحت تهیه کرد، این نان لذیذ بافتی سبک و لطیف دارد و می توانید آن را برای صبحانه با کره و مربا یا به عنوان یک میان وعده محبوب میل کنید. . برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان ماست به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
نول آرد مخصوص یا آرد به مزه 270 گرم
گل کامل دانه 30 گرم
مخمر فوری 5 گرم
نمک 5 گرم
آب تقریبا خنک 195 گرم برای ورز دادن دستی، 210 گرم برای ورز دادن ماشینی
ماست شیر ​​کامل 60-70 گرم
شکر (اختیاری) 5 گرم
زیره 2 گرم

چگونه نان خود را درست کنیم

مرحله 1: آرد همه منظوره، آرد گندم کامل و مخمر را با هم مخلوط کنید

ابتدا مقداری آرد مخصوص صفر یا آرد غیر معمول را در ظرفی ریخته سپس آرد سبوس دار را اضافه کرده، مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود، سپس مقداری مایه مایه فوری روی مخلوط آرد بریزید و با آنها مخلوط کنید تا بافت یکدست شود و یک دست شود.

مرحله 2: نمک و شکر را به مخلوط اضافه کنید

سپس روی مخلوط آرد مقداری نمک بریزید و با آنها مخلوط کنید سپس کمی شکر به مخلوط آرد اضافه کنید و با مواد مخلوط کرده و مخلوط کنید اگر از فر کاملا برقی برای پخت نان استفاده می کنید می توانید شکر را بردارید و اضافه نکنید. به مخلوط

مرحله 3: به مواد خشک آب اضافه کنید و با هم مخلوط کنید

بعد از اینکه همه مواد خشک را خوب مخلوط کردید و با دست بافت به وجود آمد، آب را کم کم و در چند مرحله به مواد خشک اضافه کنید، با لیسک هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و خمیر یکدست شود، درجه حرارت آب باید تقریباً باشد. سرد شده

مرحله 4: آب و ماست را با هم مخلوط کنید

سپس با توجه به اینکه آردهای مختلف با هم متفاوت هستند حتما آب را کم کم اضافه کنید تا خمیر شل نباشد سپس مقداری ماست را در ظرفی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید. ، تا زمانی که ماست شود و خوب با آب مخلوط کنید.

مرحله 5: مخلوط ماست و آب را با مواد خشک مخلوط کنید

مخلوط آب و ماست را به مخلوط آرد اضافه کنید، با لیسک مخلوط کنید تا خوب یکدست شود، فقط ماست را به مخلوط مواد اضافه نکنید زیرا باعث می شود خمیر بعد از پخت خشک شود و کیفیت نان کاهش پیدا کند، پس نزنید. فراموش نکنید که ماست را با آب مخلوط کنید.

مرحله 6: اجازه دهید خمیر بدون ورز دادن استراحت کند

وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند خمیر را کنار هم قرار می دهیم و به شکلی در می آوریم که بافت آن نه خیلی سفت و نه شل باشد سپس بدون اینکه خمیر را ورز دهید روی خمیر را نایلون بگذارید و بگذارید استراحت کند 10 دقیقه استراحت کند. در دمای اتاق.

مرحله 7: خمیر را با نوک انگشتان ورز دهید

استراحت دادن به خمیر ورز دادن و فرم دادن به خمیر را بعد از آن آسان می کند، سپس پلاستیک را از ظرف خمیر خارج کرده و با نوک انگشتان خمیر را ورز دهید تا بافت کاملا صاف و یکدست شود، مراقب باشید کف دستتان نچسبد. .

مرحله هشتم: زیره را به خمیر اضافه کنید و آن را ورز دهید

پس از اینکه خمیر خوب ورز داده شد و دیگر به دست نچسبید مقداری زیره به خمیر اضافه کنید و به غلظت یک دست ورز دهید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید.

مرحله نهم: خمیر را بگذارید و روی آن حرکات کششی و تا زدن انجام دهید

سپس خمیر را به مدت 15 دقیقه استراحت دهید، سپس نایلون روی خمیر را بردارید و اولین حلقه سیم پیچی را ایجاد کنید، یعنی بکشید و زیر خمیر را تا کنید، سطح خمیر را تا زمانی که کاملا صاف شود ورز ندهید. و خمیر را از پایین بلند کرده و دوباره تا کنید.

مرحله 10: دوباره خمیر را بگذارید و سیم پیچ دوم را تا کنید

سپس خمیر را داخل کاسه قرار دهید و دوباره روی آن را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر استراحت کند، سپس نایلون را روی خمیر بردارید و دومین حرکت چرخشی و کشش و تا زدن خمیر را انجام دهید تا بافت آن منسجم شود. .

مرحله یازدهم: مرحله آخر استراحت دادن به خمیر

خمیر را دوباره در کاسه قرار دهید و روی آن را با نایلون بپوشانید و بگذارید 15 دقیقه دیگر استراحت کند.این استراحت آخرین مرحله استراحت دادن به خمیر است.بعد از این مرحله پلاستیک روی کاسه را بردارید و خمیر را از روی ظرف خارج کنید. کاسه .

مرحله دوازدهم: پفک را بردارید و خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید

سپس روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید، خمیر را روی سطح قرار دهید، مقداری آرد روی خمیر بپاشید، خمیر را با انگشت فشار دهید تا پف کند، سپس خمیر را با کفگیر به دو قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را با دست صاف کنید. دست شکل و گرد.

مرحله سیزدهم: چانه خمیر را به شکل گرد باز کنید

سپس روی هر چانه کمی آرد بپاشید و با فشار دادن دست روی خمیر را به شکل دایره به قطر 18 تا 20 سانتی متر پهن کنید، دایره ها نیازی به مرتب و دقیق ندارند، کافی است خمیر کمی روی آن پهن می شود راحت تر می ریزد کافی است که بجوشد.

مرحله چهاردهم: خمیر را فرم داده و کاغذ پخت را در قالب قرار دهید

سپس با انگشتان خود روی سطح خمیر را کمی فشار دهید و خمیر را فرم دهید، تمام سطح خمیر را به همین ترتیب فرم دهید، ریش دوم را به همین ترتیب آماده کنید، سپس در سینی فر با کاغذ روغنی یا نسوز قرار دهید. ورق روی یک سطح صاف بگذارید.

مرحله 15: خمیر را روی کاغذ روغنی بگذارید، با یک حوله بپوشانید و بگذارید

سپس خمیر را با فاصله کمی روی کاغذ روغنی در سینی یا ورقه نسوز بچینید سپس روی خمیر را با حوله نخی بپوشانید و 20 دقیقه دیگر استراحت دهید و بعد از این حوله ور بیاید و حجمش زیاد شود از خمیر خارج کنید.

مرحله 16: روی خمیر را با آب اسپری کنید و آنها را در فر قرار دهید

سپس روی خمیر کمی آب بپاشید، سپس سینی یا سینی فر را در فری که یک ربع کاملا گرم شده است قرار دهید، سپس کمی آب در فر بپاشید و یک ظرف آب داخل فر قرار دهید تا هنگام بخار پز کردن نان .

مرحله هفدهم: تنظیم دمای فر و درست کردن نان ماست

سپس دمای فر را روی 250 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید خمیر به مدت 5 دقیقه در فر دم بکشد و سپس در فر را باز کنید و ظرف آب را از فر خارج کنید و سپس بگذارید بپزد. خمیر به مدت 10 تا 12 دقیقه دیگر در فر بدون بخار پخته می شود

مرحله 18: نان ماست را از فر خارج کنید

بعد از اینکه نان خوب پخت و آماده شد به طوری که سطح آن طلایی شد، در فر را باز کرده و قالب یا سینی فر را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا نان کمی خنک شود، سپس نان ماست شود. از کاغذ پخت خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله 19: نان را با ماست برش دهید و سرو کنید

سپس نان دلخواه خود را برش دهید، چند تکه نان را با ماست در بشقاب مناسبی بریزید و این نان خوشمزه و مقوی را در وعده صبحانه یا به عنوان میان وعده محبوب با کره، مربا، عسل و انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا