آشپزی

طرز تهیه نان هل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان هل

نان هل یکی از نان های خوشمزه و معطری است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان هل برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم نان هل
ارد 370 گرم
قند 50 گرم
مخمر فوری 6 گرم
پودر هل 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
شیر نر 185 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن مایع 65 گرم
مواد میانی برای نان
شکر سفید 40 گرم
شکر قهوهای 35 گرم
کره نرم 75 گرم
مواد تشکیل دهنده دستمال
شکر سفید 40 گرم
شکر قهوهای 40 گرم
اب 50 گرم
پودر هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه نان هل

مرحله اول

من آماده می کنم نان هل خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه مایه فوری، پودر هل، نمک، شیر، تخم مرغ و روغن مایع در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را در الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به ظرف اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. سپس روی خمیر را با کیسه فریزر چرب شده بپوشانید.

سطح سوم

حالا خمیر را به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود و به 3 برابر برسد. سپس روغن را از یخچال بیرون بیاورید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.

مرحله چهارم

پس از آماده شدن بقیه خمیر، با مخلوط کردن شکر سفید با شکر قهوه ای و کره تا یکدست شود، مواد میانی را آماده می کنیم، سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس خمیر را با وردنه به شکل مستطیل در آورده و مواد میانی را روی آن پهن کنید سپس خمیر را از یک طرف بغلتانید. حالا خمیر را به اندازه های دلخواه برش بزنید و روی سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را با فاصله از هم در سینی فر قرار می دهیم و دوباره با کیسه فریزر روغنی روی آن ها را می پوشانیم سپس برای بار دوم در دمای محیط به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا حجیم شوند.

مرحله هفتم

15 دقیقه قبل از تمام شدن بقیه خمیر، فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان ها به مدت 20 دقیقه در فر بمانند تا پخته شوند. .

مرحله هشتم

بعد از این مدت گریل را روشن کنید و بگذارید روی نان طلایی و زیبا شود. سپس شکر سفید، شکر قهوه ای، پودر هل و آب را در قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله نهم

حالا اجازه دهید قابلمه به مدت 3 دقیقه روی اجاق بماند تا شکر آب شود و مواد یکدست شوند. وقتی نان ها پخت، ظرف را از فر خارج کرده و دستمال را روی نان های داغ بمالید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا