آشپزی

طرز تهیه نان پنبه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان پنبه ای

نان پنبه ای یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پنبه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان پنبه ای
آرد قنادی 480 گرم
شیر سرد 300 گرم
مخمر خشک فوری 10 گرم
روغن مایع یا کره 40 گرم
قند 30 گرم
نمک ⅓ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان پنبه ای

مرحله اول

من آماده می کنم نان پنبه ای خوشمزه در ابتدای کار 3 بار آرد را در ظرفی نسبتاً عمیق الک کرده سپس باقیمانده مواد خشک شامل نمک و شکر و مایه خمیر را داخل کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم

سپس شیر سرد را به آرامی با مواد خشک در 2 مرحله به کاسه اضافه کنید و 1-2 دقیقه خوب هم بزنید سپس کره مایع را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر یکدست و یکدست شود.

سطح سوم

سپس خمیر را برداشته و در کاسه چرب شده قرار می دهیم سپس با برس آغشته به روغن خمیر را کمی چرب می کنیم تا خشک نشود سپس روی کاسه را با سلفون یا پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 30 دقیقه در محیط نسبتا گرم استراحت دهید تا حجم آن تا 3 برابر دو برابر شود. پس از استراحت اولیه خمیر، مقداری آرد روی سطح کار بپاشید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را ورز می دهیم تا پف کند و هوا شود و بعد آن را به چانه های کوچک و یکدست تقسیم می کنیم. حالا شکل دلخواه را می گیریم و با اسپری روغن پاره پاره می کنیم.

مرحله ششم

حالا چانه های خمیر را با دقت کنار هم در قالب قرار دهید و روی قالب را با سلفون یا پارچه نخی تمیز بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجم خمیر تا 3 برابر دو برابر شود.

مرحله هفتم

15 دقیقه قبل از استراحت دوم خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. بعد از این مدت تخم مرغ را در ظرف کوچکی بریزید و با چنگال هم بزنید تا بافت گلوله شود.

مرحله هشتم

در این مرحله روی خمیر را با برس تخم مرغ می‌مالیم و روی آن را کمی کنجد می‌پاشیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم تا نان به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزد.

مرحله نهم

توجه داشته باشید که اگر فر برقی است فقط دمای پایین فر را باید روشن کرد تا نان نسوزد و کاملا پخته شود. بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید تا نان به مدت 2-3 دقیقه پخته شود تا طلایی و زیبا شود.

مرحله دهم

سپس ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان کمی خنک شود سپس با استفاده از چاقو نان را از قالب خارج کرده و در سمت مورد نظر قرار دهید. در آخر نان را با نوتلا یا مربا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا