آشپزی

طرز تهیه نان پیاز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان پیاز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان پیاز

نان پیاز یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در گذشته به جای نان های امروزی همراه با غذا سرو می شد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه نان پیاز برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای نان پیاز
پیاز 1 عدد وسط
سیر 1 قرص
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
خمیر فوری 1 قاشق چایخوری
آب ولرم ¾ فنجان
ارد 5 تا 6 فنجان
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان پیاز

مرحله اول

برای تهیه نان پیاز ابتدا پیاز را درشت خرد کرده و همراه با تخم مرغ و سیر در مخلوط کن یا همزن بریزید و خوب هم بزنید تا اثری از تکه های سیر و پیاز باقی نماند.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه نمک، آب ولرم، مایه فوری و روغن مایع اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. توجه داشته باشید که باید از مخمرهایی استفاده کنیم که مطمئن هستیم سالم هستند.

سطح سوم

حالا همه مواد را در یک کاسه بزرگ بریزید سپس آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک کنید و هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. وقتی خمیر به دست نچسبد، آرد اضافه نمی کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک کاسه مناسب را با دوبرابر حجم خمیر با کمی روغن چرب می کنیم سپس خمیر را با اسکوپ خارج کرده و در ظرف می گذاریم. سپس درب کاسه را با سلفون بپوشانید و یک پارچه متراکم روی سلفون قرار دهید.

مرحله پنجم

حالا خمیر را در جای گرمی در آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند. بعد از یک ساعت حجم خمیر دو برابر می شود. سپس خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به اندازه نارنگی به شکل قاچ در می آوریم سپس روی قاچ ها را با پارچه یا نایلون تمیز می پوشانیم و 30 دقیقه دیگر استراحت می دهیم. بعد از این مدت ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا به اندازه ای روغن برای سرخ کردن اضافه می کنیم تا نان در حین سرخ شدن در روغن شناور شود. بعد لیموها را به شکل گرد به اندازه یک دستکش باز می کنیم سپس در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شوند.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که قطر نان ها نباید کمتر از نیم سانتی متر باشد، زیرا خشک می شوند. بعد از اینکه یک طرف نان ها سرخ و رنگی شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر هم خوب سرخ شود.

مرحله نهم

در این مرحله نان سرخ شده را روی حوله قرار می دهیم تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس برای جلوگیری از خشک شدن آن را در حوله نخی قرار می دهیم. پیشنهاد می کنیم این نان کباب خوشمزه را امتحان کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا