آشپزی

طرز تهیه نان کته +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان گربه

نان کته یکی از انواع نان سنتی ترکی است که طبق دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه نان گربه برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کره 200 گرم
روغن مایع 1 فنجان
ماست 3 قاشق غذاخوری
شیر گرم 1 فنجان
آب گرم ½ فنجان
سفیده تخم مرغ 2 عدد
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
ارد 3 تا 4 فنجان
مواد میانی برای نان
کره 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
ارد 1 لیوان و نیم
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 2 عدد
کنجد و سیاه دانه کافی

طرز تهیه نان گربه

مرحله اول

برای تهیه کته ترکی ابتدا مواد متوسط ​​نان را آماده می کنیم و کره را در تابه مناسبی می ریزیم سپس تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا کره آب شود. سپس آرد را داخل الک بریزید.

مرحله دوم

حالا آرد را 3 بار الک می کنیم و به کره اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا آرد طلایی و زیبا شود. سپس آرد را نمک زده و از روی حرارت برمیداریم و میگذاریم کاملا خنک شود.

سطح سوم

در این مرحله شکر را به همراه شیر گرم و مایه خمیر در ظرف مناسبی بریزید سپس هم بزنید و روی کاسه را با بشقاب بپوشانید. سپس اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند تا عمل کند.

مرحله چهارم

حالا سفیده را از زرده جدا می کنیم و در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس سفیده ها را با همزن به صورت گلوله در می آوریم سپس ماست را با روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر را به همراه نمک، کره و آب گرم به مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله ششم

حالا آرد را کم کم به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی در کاسه جمع شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 1 ساعت در جای گرم می گذاریم بماند.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از این مدت که حجم خمیر دو برابر شد خمیر را ورز می دهیم تا پف کند. سپس خمیری به اندازه نارنگی می گیریم و روی چانه ها را می پوشانیم و 20 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا بعد از این مدت مقداری از مواد میانی را داخل خمیر می ریزیم و جمع می کنیم و با دست پهن می کنیم. سپس خمیر را به همین ترتیب آماده می کنیم سپس فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید فر کاملا گرم شود سپس سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را داخل آن قرار دهید. سپس زرده را با چنگال هم می زنیم تا گلوله شود و با قلم مو روی خمیر می زنیم.

مرحله دهم

حالا روی نان ها را کمی سیاه دانه و کنجد بپاشید، سپس با چنگال یک الگو درست کنید. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان ها به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بمانند تا اطرافشان طلایی و زیبا شود.

مرحله یازدهم

در آخر گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم نان ها 3-4 دقیقه بپزند تا طلایی و زیبا شوند. در آخر نان را با کره، پنیر، عسل یا مربا برای صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا