آشپزی

طرز تهیه نان گردویی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نان گردویی

نان گردویی یکی از انواع نان های لذیذ و تصفیه شده با غلظتی سبک و لطیف می باشد که این نان بسیار راحت تهیه می شود و برای صبحانه بسیار مناسب می باشد همچنین می توانید از نان گردویی به عنوان صبحانه سالم استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نان گردویی برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آرد نان شیک 250 گرم
نمک 4 گرم
قند 10 گرم
شیر سرد 80 گرم
شیر خشک قنادی 5 گرم
خمیر مخمر 4 گرم
آب در دمای اتاق 70-90 گرم
گردو آسیاب شده 25 گرم
کره نرم 25 گرم

طرز تهیه نان گردویی

مرحله 1: مواد خشک و مخمر را آماده کرده و مخلوط کنید

ابتدا آرد را الک می کنیم تا بافت آن سبک شود سپس در ظرفی می ریزیم و کمی نمک و کمی شکر به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم سپس مایه را به مخلوط آرد اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود. مخلوط کرده و له کنید.

مرحله 2: پودر شیر و شیر سرد را به مخلوط اضافه کنید

سپس کمی شیر خشک به مخلوط آرد اضافه کنید، دوباره مخلوط کنید تا بافت یکدستی به دست آید، شیر خشک طعم نان را بهتر می کند، بعد از اینکه همه مواد خشک کاملا مخلوط شدند، شیر سرد را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله 3: ورز دادن خمیر و تنظیم بافت

سپس آب را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خمیر یکدست شود، در صورت استفاده از دستگاه، خمیر را حدود 7 دقیقه و اگر با دست ورز دهید، باید حدود 10 دقیقه خمیر را ورز دهید تا یکدست شود. .

مرحله 4: آب را اضافه کنید و روغن را اضافه کنید

هنگام اضافه کردن آب دقت کنید این کار را به صورت کنترل شده انجام دهید تا خمیر خیلی شل یا سفت نباشد سپس کره را به مخلوط خمیر اضافه کنید و دوباره خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه ورز دهید تا کره کاملا جذب شود. خمیر را ورز دهید.

مرحله 5: گردو را به خمیر اضافه کنید

وقتی بافت خمیر نرم، یکدست و یکدست شد به طوری که هیچ شکافی روی آن ایجاد نشد و به تست کشش کاملی رسیدید، گردوی خرد شده را به خمیر اضافه کنید، مخلوط را کمی ورز دهید تا گردوها به طور یکنواخت در داخل خمیر پخش شوند. تمام قسمت های مخلوط

مرحله ششم: ظرف را چرب کرده و استراحت اولیه را انجام دهید

سپس داخل کاسه را با کره یا روغن چرب کنید، خمیر را ورز دهید، داخل کاسه قرار دهید، سپس روی ظرف را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید، در دمای محیط قرار دهید، اجازه دهید خمیر یک ساعت بماند و حجمش دو برابر شود.

مرحله هفتم: شکل اولیه نان را ایجاد کنید و درزها را درست کنید

بعد از این مدت خمیر را بیرون آورده و با انگشت فشار دهید سپس روی سطح صاف و آردپاشی شده قرار دهید و با وردنه پهن و بیضی شکل پهن کنید سپس خمیر را پهن کرده و درب آن را ببندید و کاملاً فیکس کنید. .

مرحله 8: استراحت دوم و آماده سازی برای پخت

سپس دوباره روی خمیر را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید، اجازه دهید خمیر در دمای اتاق استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود، سپس آن را در سینی یا سینی بچینید، سپس روی آن را در سینی بچینید.

مرحله نهم: فر را گذاشته و روی نان یک شیار ایجاد کنید

سپس می توانید با تیغ فرورفتگی های کم عمقی روی خمیر ایجاد کنید، سپس قالب را به مدت 15 دقیقه تا نیم ساعت در فری که خوب گرم شده قرار دهید، سپس دمای فر برقی را روی 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله 10: دمای فر گازی را تنظیم کنید

اگر از فر گازی برای پخت نان استفاده می کنید، دمای فر را روی 210 درجه قرار دهید، سپس اجازه دهید خمیر به مدت 25 تا 30 دقیقه خوب بپزد و آماده است، توجه داشته باشید که یک ظرف آب جوش در فر قرار دهید. زمان قرار دادن سینی خمیر در فر.در فر قرار دهید.

مرحله 11: بخار آب را در فر کنترل کنید

قرار دادن آب در حال جوش در فر باعث تبخیر آب و جلوگیری از خشک شدن خمیر می شود و بعد از 15 دقیقه ظرف آب جوش را از فر خارج کنید تا بقیه کیک بدون بخار پخته شود. خوب پخته شده، تابه را از فر خارج کنید.

مرحله 12: نان پخته شده را با کره بمالید

سپس ظرف نان را در دمای محیط قرار دهید، سپس طبق ذائقه و سلیقه خود می توانید کمی کره روی آن بمالید تا سطح نان گردویی براق شود تا کره روی نان آب شود و از روی نان خورده شود. کره، نان را خوشمزه تر و سطح آن را براق می کند.

مرحله 13: نان را خنک کرده و برای صبحانه سرو کنید

سپس یک حوله روی نان بگذارید و بگذارید تا دمای محیط خنک شود سپس حوله را از روی نان بردارید و حالا نان گردویی را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید سپس چند تکه نان گردویی را در ظرف مناسبی بریزید. در آخر نان گردو را با کره، عسل، مربا و چای داغ برای صبحانه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا