آشپزی

طرز تهیه هواری میگو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس میگو

هاواری میگو یکی از انواع غذاهای دریایی جنوب کشورمان است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سس میگو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 لیوان
میگو 200 گرم
پیازچه و شنبلیله 150 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 4 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی
زعفران آب پز و ادویه پلو کافی

طرز تهیه سس میگو

مرحله اول

برای تهیه حواری با میگو به روش جنوبی ابتدا پیاز و سیر را پوست گرفته سپس آنها را شسته و هر دو را با رنده ریز رنده می کنیم. سپس گشنیز و شنبلیله را می شوییم و در آبکش می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید گشنیز و شنبلیله آب اضافی آن گرفته شود سپس آن را روی تخته گوشت گذاشته و ریز خرد کنید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز و سیر رنده شده را داخل ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود و بعد از آن عطر سیر آزاد می شود. سپس میگو را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا میگو پخته شود.

مرحله چهارم

حالا نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و چاشنی پلو را به میگو اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. بعد میگوها را به یک طرف تابه هدایت می کنیم و پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ آن روشن شود. سپس میگو را با پوره گوجه فرنگی مخلوط می کنیم سپس سبزی پلو را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبزیجات سرخ شوند.

مرحله ششم

حالا وقتی سبزی سرخ شد زعفران را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید سپس درب تابه را ببندید و بگذارید 5 دقیقه بماند. بعد برنج را می شوییم سپس ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم و آب را به نقطه جوش می دهیم. سپس وقتی آب به جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخته شود. سپس بعد از این مدت که دور تا دور دانه های برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله نهم

در این مرحله برنج را در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. سپس در قابلمه مناسبی مقداری روغن مایع بریزید سپس ته دیگ مورد نظر را داخل قابلمه ثابت کنید و یک لایه برنج داخل قابلمه بریزید.

مرحله دهم

حالا مقداری از مواد میانی را روی برنج پخش می کنیم و دوباره روی مواد را با برنج می پوشانیم. به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس دستگاه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله درب قابلمه را با بخار پز می پوشانیم سپس روی قابلمه قرار می دهیم و سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. سپس میگو پلو را به مدت 30 تا 45 دقیقه روی آتش بگذارید تا دم بکشد.

مرحله دوازدهم

در نهایت بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس غذا را هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند. در آخر میگو را در ظرف مناسبی بریزید و با ترشی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا