آشپزی

طرز تهیه پاناکوتای انار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پاناکوتای انار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پاناکوتا انار

پاناکوتا انار یکی از دسرهای خوشمزه و مجلل است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه پاناکوتا انار برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای پاناکوتا انار
ژله انار 1 بسته
آب جوش 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
قند 3 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 50 گرم
آب سرد ¼ فنجان
دانه های انار کافی

طرز تهیه پاناکوتا انار

مرحله اول

من آماده می کنم پاناکوتای انار خوشمزه در ابتدای کار ژله انار را در ظرف مناسبی بریزید سپس روی آن آب جوش بریزید. سپس ژله را روی بخار کتری حرارت می دهیم تا ذرات ژله کاملا حل شود و ژله شفاف شود.

مرحله دوم

وقتی ذرات ژله کاملا حل شد، 1 لیوان آب سرد به آن اضافه کنید، سپس هم بزنید و یک لایه از آن را در ظرف های کوچک سرو بریزید. حالا ظرف ها را به مدت 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا ژله کاملا ببندد.

سطح سوم

بعد از این مدت برای تهیه پاناکوتا ابتدا ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم سپس روی بخار شوفاژ حرارت می دهیم تا ژلاتین کاملا یکدست شود. سپس شیر، شکر، گلاب و وانیل را در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر کاملا حل شود سپس قسمتی از مخلوط شیر را به خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه یکدست شود و بعد از آن شیر به همان دما برسد. سپس خامه را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژلاتین را به قابلمه اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس پاناکوتا را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا در دمای اتاق خنک شود. حالا ظرف های سرو را از یخچال بیرون می آوریم.

مرحله ششم

سپس یک لایه از مخلوط پاناکوتا را در ظرف ها بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا پاناکوتا نیمه بسته شود. بعد از 30 دقیقه مقداری دانه انار را روی لایه پاناکوتا بپاشید و یک لایه نازک ژله انار به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم

برای اینکه دانه های انار روی ژله شناور نشوند ابتدا مقداری ژله انار را روی دانه های انار بریزید تا شناور شوند سپس در یخچال قرار دهید تا ژله تا نیمه خودش را بگیرد. بعد از 30 دقیقه بقیه کاسه را با ژله انار پر کنید.

مرحله هشتم

حالا بشقاب های سرو را دوباره در یخچال بگذارید، سپس پاناکوتا انار را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا ببندد. بعد از این مدت ظروف خود را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در آخر روی پاناکوتا را با انار و گل تزئین کرده سپس سرو کنید. شایان ذکر است هنگام تهیه پایه پاناکوتا، شیر نباید بجوشد، کافی است ذرات شکر حل شده و شیر را کمی گرم کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا