آشپزی

طرز تهیه پاند کیک پرتقالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پاند کیک پرتقالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پنکیک پرتقالی

کیک پرتقالی یکی از کیک های بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که بافتی متراکم تر از نسبت های معمولی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای پودینگ پرتقال
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 150 گرم
ارد 170 گرم
کره 120 گرم
آب پرتقال طبیعی 100 میلی لیتر
پوست پرتقال را رنده کنید 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک پرتقالی ساده 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم سپس در آشپزخانه می گذاریم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط سازگار شود و بعد از آن کاملا نرم می شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره سبک و کرم رنگ شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط کره اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله با همزن برقی هم میزنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس پوست پرتقال رنده شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود سپس آب پرتقال را اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را با کفگیر در یک جهت هم می زنیم تا یکدست شود. سپس فر را روی 175 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا داخل قالب نان را با کمی کره مایع چرب می کنیم سپس آرد پاشی می کنیم و تابه را برمی گردانیم تا آرد اضافی از تابه خارج شود. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید.

مرحله هفتم

در این مرحله که حباب های مایه کیک از بین رفت قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 35 دقیقه در فر می گذاریم تا پخته شود. بعد از این مدت کیک را تست می کنیم.

مرحله هشتم

برای این کار یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید سپس آن را بردارید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس کیک را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را از فرم خارج می کنیم سپس مقداری پودر قند را داخل الک می ریزیم و به عنوان تزئین روی کیک الک می کنیم. سپس کیک را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا