آشپزی

طرز تهیه پرده پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج

پرده پلو یکی از انواع غذاهای لذیذ ایرانی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه برنج برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
برنج 2 لیوان
سینه مرغ 1 قطعه
قارچ 8 عدد
پیاز 2 عدد
زعفران آب پز کافی
چاشنی و نمک پیلوی کافی
مغز بادام کافی
کره کافی
کشمش 1 فنجان
مواد لازم برای خمیر
ارد 2 لیوان
یک تخم مرغ 1 قطعه
ماست 1 قاشق غذاخوری
شیر نر کافی
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
نمک کافی

طرز تهیه برنج

مرحله اول

برای تهیه پلو مجلسی ابتدا خمیر را آماده کنید و تخم مرغ را در ظرف مناسبی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا قوام تخم مرغ از انعقاد خارج شود. سپس ماست را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک و کره مایع را به تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت بالا هم بزنید. سپس آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید و کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله شیر را به صورت کنترل شده به خمیر اضافه کرده و ورز می دهیم. وقتی خمیر نرمی به دست می‌آید که به دستتان نمی‌چسبد، شیر اضافه نکنید. سپس روی ظرف خمیر را سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا خمیر را در جای گرمی استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. سپس مخلوط پلو را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا فرم مناسبی را انتخاب می کنیم، سپس با کره چرب می کنیم و بادام ها را در قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را در فریزر قرار می دهیم تا کره آب نشود. سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله ششم

حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مقداری روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. بعد پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود سپس سینه مرغ را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینه مرغ را سرخ می کنیم تا کاملا سرخ شود. سپس قارچ ها را شسته و خشک می کنیم سپس به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. بعد قارچ را به سینه مرغ اضافه می کنیم سپس حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نریزد.

مرحله هشتم

حالا که قارچ ها سرخ شدند، حرارت را کم کنید، کشمش، نمک، ادویه پیلویی و زعفران دم کرده را به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و تفت دهید. سپس برنج را شسته و در قابلمه آب جوش می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله 1 قاشق چایخوری نمک به برنج اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی اجاق قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود. در پایان پخت، رشته پلو را به برنج اضافه کنید.

مرحله دهم

در این مرحله برنج را هم زده و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس رشته پلو را آبکشی می کنیم. سپس اسپاگتی برنجی را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله یازدهم

حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و با کمک وردنه خمیر را نازک پهن می کنیم و بعد از آن فرم را از یخچال خارج می کنیم. سپس خمیر را در قالب فیکس کرده و مخلوط رشته پلو را داخل قالب می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی مخلوط رشته پلو را با خمیر اضافی بپوشانید سپس فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید فر کاملا گرم شود. سپس روی فرم را با فویل می پوشانیم تا خمیر نسوزد.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پرده پلو را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در فر بگذارید تا کاملا پخته شود. سپس وقتی پلو کاملا پخت ورق آلومینیوم را از فرم خارج می کنیم سپس می گذاریم پلو کاملا طلایی و خوش رنگ شود.

مرحله چهاردهم

در نهایت بعد از 3 الی 4 دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم سپس پرده پلو را به ظرف مورد نظر برمی گردانیم. در آخر برنج را به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید سپس با سیب زمینی سرخ شده و ماست سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا